VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

SYNEN

Specsavers på Kungsholmen. Jag var här förra året. Tydligen. Trodde det var två år sedan. Och tycker jag ser sämre. 


Men det gör jag tydligen inte. Så jag går hem till mina glas, de jag hämtade ut för ett år sedan. 

Hornhinnan är fin. Det är alltid något. Och sedan är det skönt att gå till samma person. 

Jag gillar Specsavers. Förmodligen för jag är deras ambassadör, verkar  rätt korkat annars. Och mest av allt gillar deras projekt Ge syn förstås. 


Kommentarer


  1. marianne 27 oktober, 2016 on 22:29 Svara

    jag var i januari men undersökningen var rätt slarvig tycker jag, och jag vet inte om jag ser bättre med deras glasögon…men de var trevlig personal

  2. Benita 28 oktober, 2016 on 09:57 Svara

    Hm..tycker dom mera är för att ta pengarna av folk.Min dotters glasögon hade gått sönder och de sade att dom inte går att reparera, så hon fick köpa nya som blev en dyr affär. Sedan då hon gick efter sina nya skulle det plötsligt gått att reparera dom gamla…grrr

  3. LN 28 oktober, 2016 on 12:27 Svara

    Instämmer i vad ”marianne” säger, kändes oerhört slarvigt. Stressigt och helt plötsligt, efter 35 års korrigering av närsynthet som alltid varit ganska olika på båda ögonen, hade jag nu exakt samma på båda ögonen. Bilden på näthinnan (det är näthinnan du har på bilden i inlägget btw och inte hornhinnan)de marknadsför att de fotograferar vid syntest, glömde man helt och när jag frågade var det typ, -jo, den var nog bra. För läsglasögon odyl är de nog helt ok, men känns absolut inte hundra för grövre synfel och jag känner inte att jag kan lita på den undersökning jag gjorde tyvärr, det var bortkastade pengar och ngra dagar efter att jag pröjsat ca 500 för synundersökning, fick jag dessutom hem i brevlådan ”gör gratis synundersökning på Specsaver”, inte så kul.

  4. Anette 28 oktober, 2016 on 14:31 Svara

    Inloggning och lösenord syns på bilden på datorn……kanske lite dumt!

    • Pilla 30 oktober, 2016 on 09:48 Svara

      Jag har mailat dom om vad som skett. Hoppas att ingenting är förstört(recept, personuppgifter etc).

  5. anny 29 oktober, 2016 on 10:50 Svara

    Lotta, varför publicera bilden där e-post adressen till Specsevers samt lösen syns (samt ditt eget personnummer)? Ring gärna till Spacsevers och berätta vad som hänt samt be dem ändra på lösen. Hoppas ingen skada skett och att viktiga (sekretess)uppgifter inte hunnits spridas. Du har ett ansvar där.

  6. Pilla 30 oktober, 2016 on 09:24 Svara

    Lotta. Nu har folk påpekat det här om inloggningsuppgifter men du vill inte ta bort det?

    Det är inte svårare än att följa adressen som står i adressfältet och sen logga in med deras användarnamn och lösen.
    Där kommer man åt de flesta kundernas uppgifter. Vem som helst med lite kunskap kan gå in och ändra om i recept och plocka bort kunder.

    Gå in och ta bort.

  7. Marie Redlund 2 november, 2016 on 19:40 Svara

    Vi på Specsavers är väl medvetna om vi inte kan ha känsliga och sekretessbelagda uppgifter synliga. Vi förstår självklart att inloggningsuppgifter, eller annan data som kan riskera intrång i sekretessbelagda uppgifter, inte ska publiceras på detta sättet. Dock var all information som syntes på bilden inaktuell, och det är inga uppgifter som vi använder i vår dagliga verksamhet. Användarnamnet och lösenordet var till en gammal mailadress och har inte använts för att logga in med på flera år. Vi mailar för övrigt aldrig journaluppgifter eller uppgifter om styrkor just pga. sekretess. För säkerhets skull kontaktade vi Lotta direkt och bad henne ta bort bilderna. Lotta sa att hon tog bort bilden omgående när hon såg inlägget. Lotta hade dock en bild kvar med en vy av sin journal. Vi har igår och idag försökt nå henne vi telefon. Idag fick vi tag på Lotta via sms och nu är båda bilderna borta.

    Vänliga hälsningar

    Marie Redlund, Leg. Optiker, Specsavers Kungsholmen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *