Bestäm dig

Att träna hemma är inte alltid så kul. Framför allt är det jäkligt svårt att få tummarna loss, men så är det med allt.

Mitt tips för att få det gjort är att
*skriva ner hela passet på en lapp som läggs synligt
*lägg fram träningskläder och redskap
*skriv att du ska träna på blogg eller instagram
*förbered resterande familj
*bestäm dig!

20130630-131447.jpg

För min egen del räcker det oftast med att jag bestämmer mig. På riktigt. Och självklart ska passet vara nerskrivet. Annars fuskar jag. Jag känner mig själv by now.

Idag blev det mer styrka än kondition. Med två kettlebells kommer man långt. 12 och 16 kg har jag.

Jag får ofta frågor om kb. Vikt? Märke? Hur lär jag mig?

Jag tycker absolut att du ska gå på ett pass innan du ger dig på att träna med den själv. Först och främst finns det en skaderisk att bara börja svinga så där. Likaså med pressar och alla andra övningar. För det andra kanske du inte ens tycker att det är roligt. Nä, all träning är inte kul, men ska den användas hemma måste den i alla fall attrahera dig något. Annars kommer den bara stå i ett hörn och samla damm

Chiagröt

Ni som läser här inne vet att jag gillar att det ska vara enkelt att göra mat. Inte för många råvaror och det ska gå snabbt. Keep it simple, med andra ord. Samtidigt ska det vara mättande och nyttigt. Och så klart gott. Paleo blir det automatiskt då det är min livsstil. Dvs noll gluten, laktos, raffinerat socker, baljväxter och spannmål.

Vi börjar med en frukost. Jag vet att många har bråttom eller vill sova några minuter längre på morgonen. Då passar denna gröt dig perfekt. Den görs nämligen dagen innan. Jag kommer experimentera med denna gröt. Var så säker. Här sätter bara fantasin stopp

20130630-081945.jpg

Chiagröt
1/2 banan
1/2 avokado
6 jordgubbar
2 msk chiafrön
2 äggvitor
1/4-1/2 dl vatten
kanel och vaniljpulver

Mosa banan, jordgubbar och avokado väl. Blanda därefter i resterande ingredienser. Häll på lite vatten i taget och rör om. Låt gröten suga åt sig och häll på vatten tills den blir lite rinnig (den sväller över natten). Kanel och vanilj väljer ni efter tycke.
Ställ in i kyl och låt stå över natten (minst 1 h).
Servera med valfria tillbehör. Jag tog hallon på min imorse.

Alla mina recept hittar ni under Paleo och Recept. In och inspireras vet ja

Borgholm, stranden och kroppkakor

Eva med familj har åkt hem och kvar är jag med min lilla familj. Alldeles för kort tid enligt mitt tycke, men ibland går det helt enkelt inte att få ihop det. Vi har i alla fall ikväll och imorgon fm här på ön innan vi drar vidare till Kosta outlet. Tips till Er som är i närheten. Massa märkeskläder både till vuxen och barn. Ni ska få se vad vi kommer hem med imorgon.

Vi har njutit till max av sista dagen tillsammans. Efter träningen åts det (äckliga) kroppkakor, nej, jag kommer aldrig stoppa det i min mun, och sen drog vi in till Borgholm. Vi shoppade de obligatoriska tröjorna till Wilda, flickorna åt glass och de vuxna åt dumblings medan jag höll mig till ägg. Surprise!

20130629-200404.jpg

Wilda tjatade länge om att bada, men när vi väl var på stranden nöjde hon sig med att doppa fötterna. Jag förstår henne. Det var verkligen inte varmt

20130629-200502.jpg

Därefter hem igen och förbereda mat. Grillat så klart. Inte en dag på denna ön utan grille. Efter maten åkte Eva med familj hem och vi gick till lekplatsen. Det ÄR ju så kul att gunga och åka rutschkana

20130629-201017.jpg

Barnen sitter nu framför Disney Channel och ska snart hoppa i säng. Sen.. Sen ska jag sätta mig med fötterna i högläge med ett glas sangria

Hata kroppsövningar

Träningen gick bra. Jag HATAR kroppsövningar. Kanske för att jag suger på att pussa mig själv i dem. Det svider. Det gör ont. Det bränner. Det är så satans tråkigt, men ack så grym träning!

20130629-163942.jpg

För Er som är nyfikna på hur övningarna ser ut kan ni kolla in min instagram, saratilling, där jag lagt upp en liten film. Min hashtag #tranamedtilling kommer att uppdateras flitigt from nu. In och kika för inspo

20130629-164310.jpg

Imorgon blir det också ett pass. Inte riktigt bestämt vad, men min core ska i alla fall få sitt. Måste få en bättre kärna. Det är den som kommer få mig att lyfta bättre. 40 kg snatch. Here I come

Inte ensam

Det är inte bara jag som går all in när det kommer till kosten. Det ÄR inte normalt att ha ont i magen, må illa, fisa hela tiden, vara trött, m.m.

Läs DETTA inlägg som Fia skrivit så kanske ni förstår vad jag menar

20130629-120735.jpg

annonser