Lev i nuet

Vi hörs när vi hörs

#dendärkänslan

Att krypa ner i sängen som värmts upp av liten bebis.
Att känna de små andetagen mot min kind.
Att få en liten hand i min.
Att få ligga i sked.
Att mötas av ett leende när jag öppnar ögonen.
Att älska

20120531-082853.jpg

Skyr & Njutbart

Som jag sagt förut äter Wilda som en kratta just nu. Lite frukt kommer man inte långt på. Nu har det gått så långt att hon tom vaknat på natten för att fråga om välling. Det går jag INTE med på. Så idag köpte jag hem en Skyr med smak av jordgubbar. Högt proteininnehåll som mättar och det länge. Jag själv äter inte mejeriprodukter, men smakade gjorde jag så klart. GOTT. Mycket gott. Och Wilda tyckte detsamma

Även Dixie fick smaka några skedar och även där gick den hem. Detta är dock inget jag serverar dagligen. Trots liten ingredienslista innehåller den socker och det vet vi ju alla vad jag tycker om det.

Dagen har varit precis som den ska vara här ute på landet. Inga planer, inga tider att passa. Vi bara är och vi njuter. Det känns som att Therese aldrig varit borta (nästan 2 år sen vi sågs) och att prata engelska känns hur naturligt som helst. För er som inte vet så är systern min tillsammans med en australiensare. Matilda är lika lugn som mina töser och det där kaoset jag trodde skulle bli av har vi än så länge inte märkt av. Bra gener eller kanske bra föräldrar..?

Paleovänlig Rabarberpaj

Ni som följer mig på Instagram (saratilling) har sett denna bild

Detta är alltså rabarberpaj som även jag får äta. Inget mjöl, socker eller havregryn med andra ord. Exakt recept har jag inte utan ni får helt enkelt gå på känsla

Nyttig Rabarberpaj

rabarber

stevia strö

fiberhusk

kokos

smör

mandelmjöl

vatten

Blanda smör (ca 150 gr till en stor form), mandelmjöl och ca 2 msk vatten till en smet (lite kletigare än pajdeg) och ställ kallt i 1 timme. När smeten stelnat skär valfri mängd rabarber i bitar och lägg i ugnsfast form. Strö över Stevia strö, kokos och lite fiberhusk. Ta fram smeten som nu är som en deg och platta ut i händerna och lägg över rabarbern. Ställ lågt ner i ugnen i ca 30 min 200 grader. Håll koll så att den inte bränns. Lägg i så fall lite folie över. Serveras varm. Valfria tillbehör

Yummie

Allt går

Med bra fantasi och en bra coach kan man få till ett grymt pass även utan gym. Push press blev med sten i stället för med hantel, snatch byttes ut mot bakåtkast med tung sten (för att träna på höftjucket) och dips gjordes mot eldstaden i stället för mot bänk

20120530-151402.jpg
6 kg??

20120530-151507.jpg
härligt skitig

Det var svårt att balansera stenen, men det gick och både axel och handled fick sig en omgång. Skitig blev jag dessutom.

Jag sprang en runda på 3 km och gjorde första stoppet efter 1. Där körde jag pressarna och kasten. Sen satte jag fart igen och efter ytterligare 1 km gjorde jag detta

Sista km hem och sen lite dips på gräsmattan.

Allt går om man vill. Passet blev dock inte superhårt då jag i morse vaknade med lite halsont och hosta. Jag tänker INTE bli sjuk. Därför hoppade jag dagens tuffaste bit: Amrap 7 min Handstand Sit Ups

annonser