Förändring på gång

PÅMINNELSE: Tävlingen avslutas om 1 timme

Den där lilla Dixie har haft så bra rutiner den senaste tiden. Självklart ska de ändras nu när det fungerar så bra. Idag skippade hon en av de långa sovstunderna och slängde in en snabbis på 20 minuter runt halv 6 i stället. Detta betyder att hon sover 1-2 timmar vid 10, 1-2 timmar vid 14 och en kortare stund vid 6. Känns helt ok

Sen var det där med maten. Som det är nu äter hon 4 gånger/dag 200-240 ml, men där får jag nog göra en liten justering. Idag har hon nämligen tömt flaskan varenda gång och mer tycker jag inte hon ska äta. I stället tänker jag slänga in en portion gröt vid något tillfälle och inte låta det gå 4 timmar mellan varje måltid. Om det fungerar eller ej får vi se imorgon.

Wilda är förresten grymt kelig just nu. Hon vill sitta i våra knän, kramas, bäras (Say WHAT?). Är det någon 2 årsfas eller? Jag tackar så klart och tar emot. Hur mysigt är det inte när hon smyger sig upp i knät i soffan? Gosar in sig i min armhåla? Pussar mig på handen? Problem uppstår dock när Dixie vill detsamma, men som 2 barnsmamma får man konstigt nog 4 armar och på dem 4 händer. Man MÅSTE räcka till. End of story

Nu ska jag hoppa ner i böckerna igen. Repetition av B-kursen pågår. Synd att det inte är den jag ska plugga. Jag fattar inte hur min hjärna kan komma ihåg allt det där. Tycker det är otroligt häftigt. Jag har inte öppnat en mattebok på 1 1/2 år och ändå sitter det kvar. Förhoppningsvis har jag stooor nytta av det.

Just Do It

Så. Träningen avklarad och mellis i magen. Life is nice

20120131-152301.jpg

20120131-152326.jpg

25 minuter backintervaller med syskonvagn = mjölksyra i benen. Hem, av med alla kläder på barn och sätta igång tabataappen

*djupa knäböj med raka armar med käpp
*grasshopper
*utfall med raka armar med käpp. bakre benet på stol
*plankan med fotlyft
*bencurl på boll (mer mjölksyra)
*armhävningar

Wilda var med och tränade och Dixie vaknade halvvägs in i passet och joinade oss

20120131-152801.jpg

20120131-153052.jpg

Måste bara berätta en sak. Sen jag började med Crossfit har jag ändrat träningen och övningarna något (mer rörlighetsträning). Och vet ni vad? Jag kan nu nå mina fötter ståendes med RAKA ben. Kanske inget speciellt för Er, men för mig som är ovigare än ett kylskåp är det väldigt stort. Jag lovar att det är alla djuuuupa knäböj med raka armar upp (med käpp) som gjort sitt. Ja, ja.. Det var dagens roliga det

Viktigt

Hur viktigt är egentligen mat? Idag fick jag verkligen bevis på hur bra den där maten är. Klockan närmade sig 12 och magen kurrade. 4 timmar utan mat och koncentrationen dippade. Jag satt fast på ett tal och blev förbannad. Jag la ihop boken och tog lunchpaus

20120131-122647.jpg

20 minuter senare ger jag mig på talet och klarar det på mindre än 3 minuter. Utan svårighet. Sara – Mat(t)en 1 – 0

Ok

Då kör vi så det ryker. Vi börjar med lite repetition av B-kursen. Jag kommer visst ihåg en del

20120131-104454.jpg
redo

20120131-104553.jpg

Så här ligger det till

Det där cellprovet gjorde ondare att ta än att sätta in spiralen. Eller ont och ont. Det ilade liksom. Lite som att gå till tandläkaren. Min barnmorska tyckte det var en konstig jämförelse. Jag förstår inte vad hon pratar om. Nu är jag i alla fall skyddad i 5 år framåt. Tack för det televerket

dessa 2 sötnosarna räcker gott och väl

min färgklick i vardagen

Jo, jag ska börja plugga. Matte C. Kursen behövs för att jag över huvud taget ska kunna söka in på högskolan till hösten. Om jag sen kommer in vet jag inte. Jag har inte världens bästa betyg om man säger som så. Kursen började idag, men först imorgon tar jag itu med det. Jag har tillgång till lärare på ett lärcentrum och ska gå dit så ofta jag har barnvakt åt Dixie. Eva är snäll och ställer upp 2 dagar denna vecka och varje onsdag kväll har de öppet längre och det passar super då Jon slutar tidigt den dagen.

Jag läser på 25%, men ska försöka jobba undan det snabbare. Jag tar ingen studiemedel och kan på så vis reglera tempot lite som jag vill. Det kommer att bli tufft. Det vet jag, men andra har klarat det och så gör även jag. Min träning kommer så klart bli lidande. I alla fall gymträningen. Varje söndag kommer jag gå igenom vilka dagar och vilka tider jag kommer sitta med matten och därefter planera in träningen. Med barn, utan barn (oftast med då min man inte riktigt är samarbetsvillig när det kommer till min träning), intervaller, styrka, m.m. Jag vet att det blir gjort om jag skriver ner det svart på vitt. Det gäller bara att göra som Sickan. Ha en plan.

Barnen sover, Jon städar någonstans och jag sitter vid datorn. Precis som det brukar vara med andra ord

Wildingen fryser om fossingarna

mammas skor ska det vara så klart

Sen måste jag ju visa mina reafynd idag. Halva reapriset på Åhléns. 2 tishor, ett par jeans, 2 mössor till Wilda och ett par skinntofflor till Dixie

202 kronor gick det här kalaset på

På tal om skinntofflor. Grattis till LINN som kammade hem ett par i min tävling. You´ve got mail!


annonser