VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Core!!

Idag testade jag lite nya övningar vilket är lika spännande varje gång. Själva övningarna har jag gjort förut, men i stället för att göra dem på en stabil bänk utfördes dem på en pilatesboll. Här snackar vi coreträning

1)
* 5 x 1 minut brant lutning på bandet 7,0 km/h med 30 utfallssteg bakåt vartannat steg mellan varje minut

3 varv. 10-12 reps INGEN vila

2)
* djupa knäböj 20 kg
* axelpress 20 kg
* rodd 20 kg

3)
* smala latsdrag
* helkroppskombo
* löpning i plankan

4)
* hantelrodd på pilatesboll (hand och knä på boll)
* hantellyft på pilatesboll
* sittande axelpress på pilatesboll

5)
* skidåkaren med rep
* tricepspress med rep
* plankan med benlyft

Nu är ni kanske några som undrar över de olika övningarna. Fråga på så svarar jag när tid finns


Svettigt värre


Kommentarer


  1. Melanie 31 oktober, 2011 on 14:59 Svara

    härligt med ett ordentligt svettigt pass!

  2. Melanie 31 oktober, 2011 on 14:59 Svara

    härligt med ett ordentligt svettigt pass!

  3. Paulina 10 november, 2011 on 08:49 Svara

    Hittade dig på Lofsans blogg och HERREGUD vilken kämpe du är!!! Så inspirerande! Jag håller också på med en utmaning för att komma i toppform, men jag känner efter att ha läst dina inlägg att jag måste lägga i en högre växel för i mitt tempo lär jag inte få så fina resultat som dig! Jag måste bara fråga var du tränar? Det ser ut som du tränar på Filborna i Helsingborg?

    • Sara 10 november, 2011 on 09:50 Svara

      Visst tränar jag på Filborna. Du med verkar det som??

      Jag tränar ganska så hårt, ja. Men upplägget är anpassat efter just mig och min kropp med hjälp av Lovisa. Lyssna på din kropp bara, men oftast går det att pusha lite lite till. Lycka till

  4. Paulina 10 november, 2011 on 08:49 Svara

    Hittade dig på Lofsans blogg och HERREGUD vilken kämpe du är!!! Så inspirerande! Jag håller också på med en utmaning för att komma i toppform, men jag känner efter att ha läst dina inlägg att jag måste lägga i en högre växel för i mitt tempo lär jag inte få så fina resultat som dig! Jag måste bara fråga var du tränar? Det ser ut som du tränar på Filborna i Helsingborg?

    • Sara 10 november, 2011 on 09:50 Svara

      Visst tränar jag på Filborna. Du med verkar det som??

      Jag tränar ganska så hårt, ja. Men upplägget är anpassat efter just mig och min kropp med hjälp av Lovisa. Lyssna på din kropp bara, men oftast går det att pusha lite lite till. Lycka till

  5. Paulina 12 november, 2011 on 10:30 Svara

    Ja, jag bytte till Filborna från Friskis för ca 3 veckor sedan! Trivs riktigt bra.
    Sedan jag läst om hur du tränar så har jag börjat köra hårdare. Jag har så svårt att ta mig ur min bekvämlighetszon, när det börjar bli riktigt jobbigt så slutar jag. Men jag har nu insett är det är den tröskeln jag ska över om jag vill ha resultat. Så nu kör jag stenhårt till nyår! Tränar du bara gym eller du kör pass också? Något du kan rekommendera isåfall?

    • Sara 12 november, 2011 on 13:16 Svara

      När du är HEEEELT slut och inte orkar göra fler. Då gör du en till :) Man klarar mer än man tror.

      Nä, jag blandar. Idag har jag kört 35 minuter tabata här hemma. Det gäller bara att vara lite påhittig vet du

  6. Paulina 12 november, 2011 on 10:30 Svara

    Ja, jag bytte till Filborna från Friskis för ca 3 veckor sedan! Trivs riktigt bra.
    Sedan jag läst om hur du tränar så har jag börjat köra hårdare. Jag har så svårt att ta mig ur min bekvämlighetszon, när det börjar bli riktigt jobbigt så slutar jag. Men jag har nu insett är det är den tröskeln jag ska över om jag vill ha resultat. Så nu kör jag stenhårt till nyår! Tränar du bara gym eller du kör pass också? Något du kan rekommendera isåfall?

    • Sara 12 november, 2011 on 13:16 Svara

      När du är HEEEELT slut och inte orkar göra fler. Då gör du en till :) Man klarar mer än man tror.

      Nä, jag blandar. Idag har jag kört 35 minuter tabata här hemma. Det gäller bara att vara lite påhittig vet du

  7. Paulina 13 november, 2011 on 11:52 Svara

    Ska köra på det! Och komma ur min trygghetszon där jag gör 10 reps och sedan slutar även om jag orkat 2-3 till. Ska köra tills det bränner 😛 Tabata har jag också kört någon gång, ska testa överkroppsstyrka med tabata nästa vecka. När du kör kondition, vad kör du oftast då? Intervaller på löpband brukar bli min konditionsträning. Ska även börja springa längre distanser då jag ska springa Lidingöloppet nästa år… 😛

  8. Paulina 13 november, 2011 on 11:52 Svara

    Ska köra på det! Och komma ur min trygghetszon där jag gör 10 reps och sedan slutar även om jag orkat 2-3 till. Ska köra tills det bränner 😛 Tabata har jag också kört någon gång, ska testa överkroppsstyrka med tabata nästa vecka. När du kör kondition, vad kör du oftast då? Intervaller på löpband brukar bli min konditionsträning. Ska även börja springa längre distanser då jag ska springa Lidingöloppet nästa år… 😛

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna