Polyfamljen består av Erik, Linda och Hampus. Tillsammans har vi 9 barn mellan 0 och 18 år. En rejäl spridning i ålder som gör att det inte alltid är så lätt att anpassa aktiviteter som passar alla, men vi försöker så gott det går. Vi driver tillsammans en fristående förskola, en webshop med barnkläder och inredning, cateringverksamhet och Strömsunds cigarraffär. Vi har alltid något renoveringsprojekt som väntar på att slutföras och tar gärna en sväng med husvagnen eller en charterresa när tid finns. Här får ni följa med i vår vardag, vi har alltid något på gång! =)

Annons

Dessa avsked!

Idag började vi dagen med hotellfrukost. Linda, Erik och jag.. Nils, Signe och Birk. Sanningen är nog att ingen av oss uppskattar hotellfrukost så som man borde göra. Erik, Linda och jag har ju ätit några hotellfrukostar nu.. Tidigare har man ju sett det gedigna utbudet av frukost som väldigt lyxigt! det finns bröd, alla pålägg man kan tänka sig, ägg, bacon, lax, köttbullar, korv, fil, yoghurt, omelett, kaffe, te, mjölk, juice, frukt, våfflor, pannkaka.. ja allt man kan tänka sig!

Min frukost har nu reducerats till kvarg med rostade nötter och två koppar kaffe. Jag är ju egentligen ingen frukostmänniska.
Nils, Signe och Birk nöjer sig med lite pannkaka eller våfflor.

Nåja.. vi åt frukost iallfall. =)
Å sen tog vi och åkte till Djungelhuset! Lek och busland är ju något som uppskattas! =) Vi fortsätter att ge barnen helgerna som fina utflykter.. Semester.. något kul. Dom behöver ju inte uppfatta vad som ligger bakom det här. Huvudsaken dom tycker det är roligt att åka till Östersund och hälsa på mamma. =)

När vi hade varit på Djungelhuset i några timmar började barnen vara trötta och vi lastade in dom i bussen.
Jag släppte av Erik och Linda vid hotellet innan jag åkte hemöver.
Inte så lätt med dom här ständiga avskeden som är nu. Antingen är det barnen man ska säga hejdå till.. eller så är det Erik.. Eller Linda.. Eller både Erik och Linda.
Inför barnen försöker jag ändå visa att allt är lugnt. Vi träffas ju snart igen.
Men fasen vad det skär i hjärtat!

Kom hem vid 15.45.
Skulle hämta upp Elliot och Alexander. Vi var bjudna till min ena syster på middag. Så härligt att bara få åka dit och äta middag istället för att dra igång nånting hemma! Det är nog med saker att göra ändå.
Det hade visst snöat en del.. så jag tog mig inte ut från gården.. Tur killarna snabbt ställde upp med varsin spade! =)q

16.00 kom vi iväg igen.
Var hos syrran 16.10. Vi fick middag, efterrätt och kaffe. Vad mer kan man önska en söndag eftermiddag?

Vid 18-tiden åkte vi hem igen.
Läge att ställa för måndag! Barnen behövde badas och läggas.
Jag behövde tvätta och fixa och greja.. har plockat fram kläder till morgondagen.

Nu tackar vi för den här helgen.
Jag blir hemma och jobbar ett par dagar innan jag åker in och löser av Erik i Östersund.