Polyfamljen består av Erik, Linda och Hampus. Tillsammans har vi 8 barn mellan 1 och 17 år. En rejäl spridning i ålder som gör att det inte alltid är så lätt att anpassa aktiviteter som passar alla, men vi försöker så gott det går. Vi driver tillsammans en fristående förskola, en webshop med barnkläder och inredning och cateringverksamhet. Vi har alltid något renoveringsprojekt som väntar på att slutföras och tar gärna en sväng med husvagnen eller en charterresa när tid finns. Här får ni följa med i vår vardag, vi har alltid något på gång! =)

Annons

Fyndat sybehör i Burgas!

Imorse när vi vaknade möttes vi av solen! Hurra!! SOLEN! =D
Det är ju lite för den vi är här i Bulgarien nu. Så efter några dagar med mulet var solen väldigt välkommen! Vi åt frukost och gick sedan och bytte om till badkläder. Signe har tjatat om att få bada ända sen vi åkte hemifrån i lördags morse. Så nu var det skönt att äntligen kunna säga ”Ja, vi ska bada nu!”. =)

Vattnet i poolen var inte jättevarmt.. men det struntade ju Signe i. Hon badade på ändå. =) Nils brukar inte bada oavsett väder.. så han gjorde som vanligt och gick runt på kanten och mixtrade på. Han plaskade lite i vattnet vid trappan och sen var han nöjd. =)

När vi hade badat en stund och alla var nöjda så tog vi och bytte om till kläder igen. Sen tog vi bussen till Burgas. Häromdagen tog vi taxi till Burgas. Det kostade 60 leva enkel väg.. alltså ungefär 300 kronor. Å sen ska man ju tillbaka också.
Nu hade vi listat ut att det går buss dit med täta intervaller. För bussresan fick vi betala 18 leva för alla sex. Cirka 90 kronor. Ganska mycket billigare alltså. =)

Vi strosade runt i Burgas utan att söka något speciellt. Det är kul att bara gå runt och titta och göra avstickare från huvudgatan. Det är nästan mer intressant på bakgatorna faktiskt. Vi hittade en kiosk i barnnivå. Haha! Så fantastiskt! Nån som driver en kiosk från sin källare. =) Lagom höjd för Nils och Signe.

thumbnail_IMG_0090

Vi hittade också en sybehörsaffär. En liten butik med stort utbud. Där passade vi på att köpa sytråd väldigt billigt. På varje rulle är det 5000 yard, vilket är 4572 meter. Inga dåliga rullar det! Och varje rulle kostar cirka 13,50 svenska kronor. Köpte 16 rullar sytråd.. 73152 meter sytråd. Bör ju räcka några dagar. 😉
Så fantastiskt att fynda i små butiker på bakgator där man inte kan tänka sig att det kan finnas några affärer. =) Och dom som hade butiken blev nog glada dom också. =)

På vägen tillbaka från Burgas stannade vi i centrum av Sunny Beach för att äta middag. Ganska rejäla grillspett blev det idag. =)

Sen tog vi en promenad hem till hotellet. En promenad på några kilometer. Men det var skönt att få röra på sig efter den där middagen! =)
Erik hittade en sån där gripklo där man kan fiska upp gosedjur utanför en affär. Han fastnar alltid när han ser såna.. Men det är klart.. är man uppvuxen på Liseberg så förstår man ju att man blir glad när man ser en sån där grej. Haha. 😉
Och efter att vi släpat in han på sybehörsaffären tidigare idag så kände vi väl Linda och jag att det var bäst att låta honom spela på den där.. 😉

thumbnail_IMG_0089

Nu tackar vi för den här härliga dagen!