Polyfamljen består av Erik, Linda och Hampus. Tillsammans har vi 8 barn mellan 1 och 17 år. En rejäl spridning i ålder som gör att det inte alltid är så lätt att anpassa aktiviteter som passar alla, men vi försöker så gott det går. Vi driver tillsammans en fristående förskola, en webshop med barnkläder och inredning och cateringverksamhet. Vi har alltid något renoveringsprojekt som väntar på att slutföras och tar gärna en sväng med husvagnen eller en charterresa när tid finns. Här får ni följa med i vår vardag, vi har alltid något på gång! =)

Annons

Utflykt till Nessebar.

Efter frukost idag tog vi å gick till busstationen. Ingen direkt plan på vart vi skulle.. men något kul skulle vi nog hitta. =)
Vi diskuterade om vi skulle åka till centrum.. till Nessebar.. till Burgas.. eller kanske Varna..
Första bussen kom efter några minuter och vi hoppade på. Under färden kom vi fram till att vi skulle sikta på Nessebar idag. Lagom lång bussresa. Jag har tjatat hela veckan om att vi måste till Nessebar för att se den gamla staden med dess ruiner, kyrkor och byggnader. Så fick jag min vilja igenom nu då. =)

Vi gick där ett varv och kollade innan vi gick över bron till den nya delen av Nessebar.

Vi letade någonstans att äta. Hittade ett ställe som mer liknade ett café än en restaurang. Såg väldigt trevligt ut så vi gick in där. Det serverades Bulgarisk mat som man fick peka på vad man ville ha. Alltid spännande att testa lokala maträtter. =) Friterad ost, kycklingspett med bacon, nån form av köttfärslimpa, potatisgratäng med mera. Så det var bara att testa lite av varje.
Väldigt intressant köttfärslimpa iallafall. Dom hade bakat in kokta ägg och grönsaker i den. Kanske något att ta med sig hem till förskoleköket? =)

Efter lunchen vandrade vi vidare lite planlöst. Hamnade på nån bakgata med små, små butiker inklämda i källarlokaler, skjul och vad dom än hittat att använda för butiksverksamhet. Gick in i en garnaffär.. den var inte större än toaletten hemma. Vi köpte några garnnystan och tackade för oss.
Det är ju intressant med dom här små butikerna. Gamla gummor som gör allt för att försöka få in några Leva. Men alltså.. hur kan det löna sig att bedriva något sånt här kan man ju undra..? Det är beundransvärt att dom ens orkar försöka! Men jag antar att dom måste göra allt för att försöka överleva..

Efter ett tag tog vi bussen tillbaka till hotellet. Nöjda med dagens utflykt. =)
Vi satt oss på balkongen och tog det lugnt ett par timmar innan det var dags för middag.

IMG_0183 2

IMG_0184 2

IMG_0186 2

Vi gjorde det enkelt för oss med middagen. Vi gick bara ner till uteserveringen på hotellet. Satte oss precis bredvid lekplatsen så barnen kunde leka medan vi väntade på maten.

IMG_0188 2

IMG_0189 2

IMG_0190 2

IMG_0191 2

När vi ätit klart och barnen lekt ifrån sig gick vi upp till hotellrummet igen. Läge att duscha av alla skiten dom samlat på sig på lekplatsen. 😉 Birk såg ut som han var hämtad direkt från Bullerbyn.. i skitiga kläder.. skitig på knän, fötter och händer. Men men.. skitiga barn är glada barn. =)

Nu tackar vi för idag!
Kramar Hampus
Polyfamiljen

En reaktion på ”Utflykt till Nessebar.