Polyfamljen består av Erik, Linda och Hampus. Tillsammans har vi 8 barn mellan 1 och 17 år. En rejäl spridning i ålder som gör att det inte alltid är så lätt att anpassa aktiviteter som passar alla, men vi försöker så gott det går. Vi driver tillsammans en fristående förskola, en webshop med barnkläder och inredning och cateringverksamhet. Vi har alltid något renoveringsprojekt som väntar på att slutföras och tar gärna en sväng med husvagnen eller en charterresa när tid finns. Här får ni följa med i vår vardag, vi har alltid något på gång! =)

Annons

Farmor-skills! =)

Siljansbadets camping i Rättvik. Där har vi tillbringat den här dagen. Vi har inte haft någon brådska att göra någonting idag. Vi klev upp och åt frukost i lugn och ro. Linda och jag åkte in till centrum för att kolla efter lampor till förtältet.. men insåg snabbt att Rättvik inte har något jättestort utbud av affärer. Elon fanns.. men dom hade inte dom lampor vi tänkt oss. Det finns inget Rusta, inget Dollarstore.. inget Jula.. alltså.. inga såna stora kedjor av affärer med saker till bra priser.
Vi var in på nån mataffär och köpt med oss några grejor. Men det blev inga lampor.
Vi hade tänkt oss en värmelampa och en ljusslinga av något slag.

Tillbaka på campingen. Vi tog det fortsatt lugnt.
Åt lunch.. lekte med barnen.. cyklade en sväng.. bokade en tvättid och tvättade kläder..
Drack kaffe.. och inväntade resten av min familj som skulle anlända under dagen. =)

thumbnail_IMG_7746

Idag var Birk något nöjdare med att ha hjälmen på sig vid cykelåkning. =)

thumbnail_IMG_7749

På eftermiddagen rullade först min syster  med familj in på campingen och parkerade sig bredvid oss. Sen kom min bror med familj.. och sist mamma och pappa med sina hundar.
Tyvärr kunde inte min yngsta syster komma med på denna semester.. Så hon och hennes sambo saknas.

När alla kommit på plats och installerat sig blev det middag. Sen blev det några timmar ute tillsammans med mys och prat. Mycket trevligt att umgås såhär löst och ledigt. =)

Jag tog med Birk till mamma och pappas husbil. Tänkte att han ville klappa hundarna.. han gillar ju djur.
Men det verkade som att hundmatsskålarna var mer intressanta än hundarna idag. 😉

Min mamma visade sina farmor-skills. Hon fick Birk att somna gott i famnen samtidigt som hon googlade aktiviteter inför imorgon. =) Birk brukar aldrig somna i famnen annars.

Vi fick ju inte tag på några lampor själva idag.. men min syster var snäll och åkte in på en butik påväg hit och fixade det åt oss! =) Tusen tack för det!
Så nu har vi både värmelampa och ljusslinga i förtältet. Det är ju som skönt att man kan sitta där en stund på kvällen utan att behöva frysa.. och att man ser något också. =)