Polyfamljen består av Erik, Linda och Hampus. Tillsammans har vi 8 barn mellan 0 och 16 år. En rejäl spridning i ålder som gör att det inte alltid är så lätt att anpassa aktiviteter som passar alla, men vi försöker så gott det går. Vi driver tillsammans en fristående förskola, en webshop med barnkläder och inredning och cateringverksamhet. Vi har alltid något renoveringsprojekt som väntar på att slutföras och tar gärna en sväng med husvagnen eller en charterresa när tid finns. Här får ni följa med i vår vardag, vi har alltid något på gång! =)

Annons

Att lägga personalschema..

Den här bilden hade jag glömt bort att jag tog igår morse.. typ vid åtta på morgonen. Då hade jag redan varit uppe ett par timmar.

IMG_7839

Nils, Signe och Birk bestämde sig igår, söndag för att det var morgon redan innan 06.00. Jag var inte jättenöjd över det precis.. Men det var ju bara att masa sig upp. Jag gjorde ett tappert försök att få dom att vila på soffan en stund. Mest för att jag ville det såklart. Det gick inte som jag tänkt mig.
Så det var bara att ta fram frukost åt dom och göra kaffe till mig. Till frukost åt vi resterna av lördagens ostbricka! Kändes kanska lyxigt iallafall. 😉

Å idag är det måndag. Upp och iväg till förskolan.
Gjorde en pastasallad innan frukost. En grupp skulle på utflykt till hembygdsgården idag och skulle ha med sig lunch.
Packade ordning det åt dom och skickade med när dom åkte vid 09.00.

En annan grupp hade skapande verksamhet på förmiddagen. Dom tog med sig en fogsvans, en träregel och pennor ut. Det tillverkades tärningar ute på gräsmattan. =)

Gruppen med de allra yngsta hade bollek.

Så det var ganska lugnt inne på förskolan den här förmiddagen. Jag lagade kasslergryta till lunch.
Monterade ihop en smörgåstårta som var beställd också.
När lunchen var avklarad och bortstökad åkte jag hem för att jobba lite med det administrativa. Linda jag och satt med schemaläggning både för sommaren och höstterminen. Att lägga schema är inget man gör på en kvart precis!
Inför hösten är det ganska många personer att lägga schema för. 11 personer som det ser ut nu. 12 i ett senare skede.

För den som vill testa att lägga ett schema så kommer här vad ni har att förhålla er till:

Det ska finnas teckning av personal mellan 06.00-17.15
En öppnar, en kommer klockan 07.00, en ska köra bussen klockan 07.30.
Det ska vara fyra personer till frukost på den stora avdelningen och två personer på den lilla avdelningen.
En ska stänga förskolan, en jobba till 16.45, en till 16.30. Någon ska köra bussen hem klockan 15.45.
Sex personer jobbar 100%, en 80%, två 75%, en 50%, en 50% kök och 50% administrativt. Alla ska ha 30 minuters rast under dagen. Ingen ska börja senare än klockan 09.00.
Det ska planeras in planeringstid, avdelningsmöten och arbetsplatsträff på kvällstid 2 timmar per månad. Så kom ihåg att dra bort en halvtimmes arbetstid per vecka på varje anställd.
Det ska vara planerat så att vi kan utföra en bra verksamhet med god kvalitet för barnen.
Barn och personal ska delas in i tre avdelningar.

Så.. lycka till! 😉

IMG_7842

Birk sov när vi höll på med det här som tur var. =) När han vaknade försökte få lite uppmärksamhet han också. Haha! Och det fick han.. Gick inte hålla sig för skratt!! Hahaha!!

IMG_7843

Linda har pysslat lite. Hon har testgjort såna här glasballonger med text. =)
Om någon skulle vilja beställa så fixar hon det. 99:- för de små ballongerna och 139:- för de stora. Då ingår valfri text.
Skicka ett mail till info@mejodej.se eller sms till 0706261203.

34308048_10157408977719307_2737821967917776896_o

Kvällen har sedan bestått av att lägga barn, läsa läxor och skruva upp ett par rullgardiner.
Mer än så blir det inte idag.

Ha det gott.
Kramar Hampus
Polyfamiljen

5 reaktioner på ”Att lägga personalschema..

  1. FYRA till frukost på en avdelning? Lät väldigt mycket. kanske går att effektivisera där tänker jag?

    1. På övervåningen kommer det att vara 2 avdelningar/en stor så då behövd det 4 personal till frukost för att alla barn ska kunna få den hjälp dom behöver. På nedervåningen är dom en avdelningen och då behövs 2 personal.

  2. Ni är makalösa , jag säger det igen :) Så himla kul att läsa om er vardag. Schemaläggning , inte för amatörer :) Tack för att ni delar med er .

  3. Jag fullkomligt älskar er förskola…att ni involverar barnen i det ni gör.
    Underbart.
    Så borde det vara överallt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Annons