Här skriver jag om min vardag som ung bonde, fru till min C, mamma till Lilla P och Lillasyster Hedvig. Jag älskar mitt liv på landet, med familjen, djuren och naturen. Träning och hälsa ligger mig varmt om hjärtat också. Välkommen!

Att ha fallit pladask för fjällvandring!

Vi gick ju på fjällvandring på lördagen på vår lilla semester.

Efter en kaffekopp på solvarm altan efter frukosten så klädde vi oss i lager-på-lager och gav oss iväg.

IMG_0709 IMG_0713

Vi började knata uppför. Mamman med Hedvig på ryggen och Lilla P till fots, men pappans axlar fanns ju till hands när det blev lite brant att gå.IMG_0715

När vi kom ovanför trädgränsen och vi vände oss om. där var jag fast! Vilken fantastisk upplevelse! Att vandra på ett snölöst fjäll! IMG_0724

Och att vi fick upplev en riktigt fjällig idyll, ett gäng renar kom och sprang förbi!IMG_0727

Vi gick och gick och när vi kom över kammen…IMG_0726

Så häpnade vi lite!

IMG_0732 IMG_0734 IMG_0742

Att sedan hitta lite lä för att äta lunch var lite knepigare men vi fick igång en gammal engångsgrill till slut och åt korv med bröd.IMG_0743 IMG_0744

Små bäbisarna sov så gott så gott, precis varenda timme vi var uppe på fjället! Lättsovet i fjälluft tydligen.IMG_0746  IMG_0750IMG_0747

Lilla P har nog aldrig haft så fin lunchutsikt någon gång, ja inte mamman heller för den delen!

IMG_0764 IMG_0765

Och på tillbakavägen efter lite energipåfyllnad så tog vi lilla avstickaren upp på ”Pojken”. Den lilla toppen. Det blåste spiken men mitt hjärta slog lite extra när Lilla P la en sten på toppröset. Så man gör när man bestiger en topp. IMG_0767

Hisnande utsikt.IMG_0769

Och innan vi kom ner till bilen igen så drack vi vatten direkt ur bäcken. Det isande, friska fjällvattnet.

IMG_0777 IMG_0776

Gott!   IMG_0778 IMG_0788

(Nej jag hann inte fixa mitt trasiga glas på kameran innan vi åkte. Så störigt med det suddiga sträcket på typ alla bilder!)

Att vi fallit pladask för detta har ni förstått nu. Detta kommer vi utan tvekan att göra igen!

4 reaktioner på ”Att ha fallit pladask för fjällvandring!

1. Åhh så härligt det ser ut. Ska till saxnäs i helgen med bebis som är 1 vecka äldre än din lilla. Vi försöker googla oss fram till nån lämplig vandring. Har du nå tips, vart vandrade ni? 🙂

1. Förlåt för sent svar! Nu är det kanske för sent också men vi gick upp vid Satsfjället! Då kan man välja om man vill gå upp på toppen av det eller gå nedanför och sedan upp på Pojken som är en mindre tipp. Det gjorde vi då det skulle bli för långt för Lilla Ps små ben att gå upp på Satsfjället! Men det såg ut att ha varit ganska lagom annars! Hoppas ni får en härlig helg! Kram ?

2. Oh vilken upplevelse ni har haft och underbara bilder ni tagit tack för att vi får ta del av erat äventyr Kram till er alla!