VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

16 DAY CHALLENGE

1 (1 av 2)

Plate & cutlery – MIO

Några av er kanske såg att jag skrev på Instagram att jag har börjat en utmaning från och med idag och 16 dagar framåt som går ut på att inte äta socker, kött och minimalt med fett. Det här sättet är extremt och kanske inte någonting jag behöver egentligen men jag älskar att testa hur kroppen reagerar på olika saker så det ska bli spännande.

Under dessa dagar så äter alltså jag och Jens (som kör med mig) minimalt med fett, inget rött kött och i princip inget socker. Samtidigt som vi gör detta äter vi en aminosyra som heter L-carnitine. Den är till viss del fettförbrännande men ökar också prestationsförmågan och återhämtningen. Om ni vill veta mer kan ni läsa HÄR.

//Some of you might have seen that I wrote on Instagram that I´m going to start a challenge from today and 16 days ahead. The challenge is not to eat sugar, meat and minimal with fat. This way is extreme and maybe not something I really need but I love to see how my body react on different things so this is going to be exciting. 

So, during these days me and Jens (who is doing it with me) are eating minimal with fat, no red meat and almost no sugar. At the same time as we do this we are eating an amino acid thats called L-carnitine. It helps the body to burn more fat and also increases the performance and the recovery. It you want to know more you can read HERE

1 (2 av 2)

Vi tar en L-cartinine kapsel (flytande) direkt när vi vaknar och sedan äter vi såhär.

Frukost – 1 apelsin/1 äpple/1 grapefrukt. Alltså inte alla frukter utan bara EN. Kaffe/te.

Mellanmål – 2 dl grönsaksbuljong.

Lunch – Cornbitar, Anamma färs, falafel, vit fisk (så fettsnålt protein som möjligt), broccoli, baby spenat och stekta tomater.

Mellanmål – 2 dl grönsaksbuljong.

Middag – Quornbitar, Anamma färs, falafel, vit fisk (så fettsnålt protein som möjligt), broccoli, baby spenat och stekta tomater.

Mellanmål – 1 apelsin/1 äpple/1 grapefrukt. Alltså inte alla frukter utan bara EN. Kaffe/te.

Såhär ska alltså en dag se ut. Inga såser och minimalt med fett. Till det kör vi ett kort träningspass per dag (riktigt kort, typ 20 minuter styrka och ingen cardio alls). Både jag och Jens äter också chlorella, fem tabletter tre gånger per dag.

Det här schemat ska jag alltså följa i 16 dagar (fram till min födelsedag). Hela den här kuren är egentligen 38 dagar men varken jag eller Jens ville prova så länge då vi bara gör det för att se vad det gör för skillnad med humöret/kroppen. Ingen av oss behöver gå ner i vikt så det är mest för att se hur vi mår i kroppen. Jag har ätit så fruktansvärt mycket godis den senaste tiden så jag behöver ett litet break från socker.

Någon av er som har kört något liknande? Vad tyckte ni? Var det tufft? Hur kändes det efter? Berätta gärna allt. Jag längtar redan till min födelsedag och efter en lunch med sås! Saknar såser så mycket, hehe. Sås är ju livet. Planen efter är sedan att hålla mig borta från kött och socker (förutom typ en dag på helgen, hehe). Tror ni att jag fixar det? PUSS <3

//We take one L-carnitine capsule (liquid) every morning when we wake up and then we eat like this. 

Breakfast – 1 orange/1 apple/1 grapefruit. So not all of the fruits, just one. Coffee/tea. 

Snack – 2 dl of stock. 

Lunch – Quorn bits, minced soy beef, falafel, white fish (so little fat as possible), broccoli, spinach and fried tomatoes. 

Snack – 2 dl of stock. 

Dinner – Quorn bits, minced soy beef, falafel, white fish (so little fat as possible), broccoli, spinach and fried tomatoes. 

Snack – 1 orange/1 apple/1 grapefruit. So not all of the fruits, just one. Coffee/tea. 

So this is what a day looks like. No sauce and minimal with fat. We also do a short workout session everyday (real short, about 20 minutes of weight training and no cardio). Both me and Jens also eats chlorella, five pills three times a day. 

So I´m going to follow this for 16 days (until my birthday). This challenge is actually for 38 days but neither me and Jens wanted to try it for that long since we only want to see what difference it makes with our mood/body. None of us needs to loose weight so it´s mostly to see how our bodys will react. I´ve been eating so much candy for a long time now so I need a little break from sugar. 

Anyone of you who have tried something similar? What did you think? Was it hard? How did it feel afterwords? Please tell me everything. I´m already longing for my birthday and after a lunch with some sauce! I miss sauce so much, hehe. Sauce is life. The plan after is to stay away from meat and sugar (except one day during the weekends, hehe). Do you think I will make it? XOXO <3


Annons

Kommentarer


  1. ule 1 juli, 2018 on 22:01 Svara

    I prefer moderate healthy diet, but to each their own. I guess Jens had worked with nutritionists in the past to know something about healthy nutrition. Good luck and let us know the results! Glad you’re trying out the less meat diet.

    • michaeladeler 2 juli, 2018 on 08:55 Svara

      Yes me too actually. But it´s nice to try for a few weeks to see what I feel like :) I will share the results later :) Hugs <3

  2. ♡ Diana ♡ 4 juli, 2018 on 08:44 Svara

    Jag tror inte på dieter, men däremot låter det som en bra grej att äta mindre kött. Heja dig och hoppas det går bra med allt. Grymt om ni lyckas minska sockerintaget, det skulle även jag behöver. Lycka till och håll oss uppdaterade. :)

    • michaeladeler 4 juli, 2018 on 20:36 Svara

      Nej inte jag heller men ville bara prova detta en kort stund (16 dagar) och se om jag klarade av det och hur det känns. Tack fina <3

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste uppdateringar från mig