Välkommen till mammaträningens härliga värld. Jag heter Maria Wigrant och är barnmorska, träningsinstruktör och författare till boken Stark, glad, gravid. På den här bloggen kommer jag att dela med mig av tips och erfarenheter kring träning, kost och hälsa för gravida och nyblivna mammor som vill komma igång efter en förlossning. Ni kommer att få följa mig i min vardag som barnmorska och instruktör med allt vad det innebär i möten och upplevelser. Ni får givetvis också gärna ställa frågor till mig här på bloggen, jag kommer löpande att välja ut de vanligaste och svara så snart jag kan.

BRA RÖRELSER

Hej!

Vi är skapta för rörelser, tyvärr är vår vardag inte anpassad efter det då vi skapat en tillvaro som vi tror förenklar för oss!!! Tvärt om inskränker moderna bekvämligheter på vårt naturliga rörelsemönster, upp, ner, fram, bak,sida, diagonalen och rotationer. Om vi inte tränar dessa rörelser börjar vi kompensera, drabbas av belastningsskador och onödiga smärttillstånd

Jag förvånas varje dag över hur friska unga personer åker rulltrappan, när det oftast går snabbare att gå!!! Rulltrappan borde endast vara för personer med rörelseinskränkning, inte för att vi är lata

Upp och rör på dig och rör dig i alla plan, här kommer tips:

image

image

Ta hand om dig, och du, skippa rulltrappan😊

Maria

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *