VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Pride flaggorna tas ner i Göteborg!

  • Inlägg av:
  • Datum:
  • Kategori: Allmänt

Detta gör mig irriterad!

2FF19AA7-9535-40DA-A45B-F7726B889690

Väääääldigt irriterad om jag ska vara ärlig!

( Läs artikeln HÄR )

Varmt välkommen oavsett om du är Arab, Turk, Asiat eller Holländare! Spelar ju egentligen inte någon roll….. MEN, för guds skull anpassa er och ta seden dit man kommer!

-Vad tycker du? 


Kommentarer


  1. Ullika 17 augusti, 2018 on 20:59 Svara

    VÄLDIGT underligt och inte alls vad meningen med pride står för. Måste ju finnas någon annan ”stor” stjärna att ta hit. Dåligt av arrangörerna faktiskt.

  2. Jezz 17 augusti, 2018 on 21:17 Svara

    Kan bara hålla med ?

  3. Lena 17 augusti, 2018 on 22:17 Svara

    Jag uppfattade de som att artisten inte vågar uppträda för rädsla att hamna i klorna på idioter från hennes hemland. Hon själv kanske inte har nåt emot det. Kan bara föreställa mig att kanske bli dödshotad. Hemskt! Krävs nog stort mod att ställa in för henne oxå antar jag. Men jag håller med om att det känns väldigt fel allt.

    • My 18 augusti, 2018 on 09:33 Svara

      Ja, det är just det….. inte fel av artisten utan, av kulturerna från hemlandet som utsätter henne för det, om dom inte tas ner….

      • Jossan 18 augusti, 2018 on 10:05 Svara

        Fast du skrev ju ”ta seden dit ni kommer” …..?

        • My 18 augusti, 2018 on 16:47 Svara

          Ja, och det borde hennes managment ta ställning till innan gig bokad i all länder, alltså inte ara i Sverige. Våran sed är att vi godkänner kärlek o alla former. (Därav Pride) så det för mig är att ta seden dit man kommer … 🙂 sen tycker jag inte att hon ska straffas personligen, men hon har team omkring sig som borde ta ansvar inför att man gör bokningarna, och se till att hon inte hamnar i en eventuell bestraffning när hon kommer hem ifrån sitt jobb, pga av flaggor i Göteborg tex. Det är ju bara helt sjukt!

          • Jossan 18 augusti, 2018 on 16:53

            I kontraktet stod att artisten skulle uppträda på en neutral scen. Går inte det att lösa får man ju informera om det vid bokningen. Och artisten var bokad för Kulturkalaset. Du svarar ändå inte på det du skrev om att ta seden dit man kommer vilket tyder på att du själv inte läst nyheten ordentligt innan du delade den.

          • My 18 augusti, 2018 on 20:47

            Jo, Jossan. Att sa seden dit man kommer är för mig en självklarhet! Därmed ska man kunna uppträda oavsett Pride flaggor eller inte. Sen säger jag det igen, det innebär inte att det är artistens fel, men teamet bakom…

          • Mollan 18 augusti, 2018 on 22:23

            Det är 2 helt olika arrangemang i samma stad samtidigt så vad artisten/managementet har fått reda på innan vet vi inget om och ett kontrakt är inte heller något man bara bryter kanske t.o.m är ett avtal som är ok med parterna innan vad som skrivs i tidningarna är ju inte alltid sant, eller?

  4. Jossan 17 augusti, 2018 on 23:56 Svara

    Snälla, skaffa korrekt fakta innan du publicerar detta och folk går igång på något som inte är sanningen.
    Däremot med tanke på ditt tidigare inlägg där det i kommentarsfältet tydligt syntes att du har flera SD-anhängare bland dina läsare, kanske du borde skriva om vad det partiet står för vad gäller människors lika värde?

    • Minna 18 augusti, 2018 on 10:59 Svara

      Hon har väl inget ansvar vad andra röstar på. Du vet ju inte vad de av läsarna som inte kommenterar röstar på.

      • Jossan 18 augusti, 2018 on 14:13 Svara

        Självklart inte. Men om hon nu tycker att det är en viktig fråga så hade det varit en bättre idé än att sprida fel budskap runt en artikel.

  5. J 18 augusti, 2018 on 00:55 Svara

    Har du läst artikeln My?
    Det verkar nämligen inte så när man läser ditt inlägg…

  6. Helena 18 augusti, 2018 on 06:45 Svara

    Jag tycker att ni som är så tvärsäkra på att det var fel att ta bort flaggorna ska låna flaggorna och åka runt i arabländerna och vifta med dem… Alternativt borde ni ha tagit reda på mer om händelsen innan ni uttalar er. Tex att spelningen inte är en del av Pridefestivalen och att det inte är kopplat till den enskilda artistens åsikter utan att det handlar om att hon ska kunna åka hem utan utsätta sig för risk. Det är väl rimligt, eller?

  7. Mollan 18 augusti, 2018 on 07:04 Svara

    Tolkar anledningen till detta på ett helt annat vis än vad du skriver, mer av respekt för artisten som inte bor här så att hon inte ska få problem när hon åker hem och att Pride och Kulturkalaset två olika arrangemang är överens om detta.

  8. GC 18 augusti, 2018 on 09:05 Svara

    Ingenting ska plockas bort tycker jag. Sverige och pride står för allas rätt att älska vem man vill. Det ska aldrig förnekas av oss. Om en artist inte vågar att uppträda för att den är rädd att ”stenas” i sitt land så är det ju synd men inget att göra åt.

  9. Kina 18 augusti, 2018 on 09:49 Svara

    Men när du skriver anpassa er så ser jag det som det är personen som vägrar att uppträda om Pride flaggorna är uppe (vilket det inte är i det här fallet), inte landet, och det kommer nog dessvärre vara omöjligt för oss att råda och bestämma över.

  10. M 18 augusti, 2018 on 11:26 Svara

    I 90% av de länder hon är som populärast är homosexualitet förbjuden.
    Det är orsaken till att flaggorna tas ner.
    Jag personligen tycker att om det krävs av hennes medarbetare att Pride flaggorna inte får synas, då kan de helt enkelt låta bli ta hit artister från såna länder med såna åsikter.
    Eller så kör vi på med flaggor för att visa att det inte är brottsligt vara homosexuell.
    Kanske dags vi visar världen var vi står? Var alla bör stå?
    Sverige ska ju i allt annat vara världens samvete och rädda allt och alla så varför inte med just detta också ?

    • Lena 18 augusti, 2018 on 12:36 Svara

      Jag håller fullständigt med dig M! Att vi ska respektera varandras kulturer i den mån det går är ju självklart, men när det går så långt som att riskera nåt så barbariskt som dödsstraff pga att vi alla ska få älska vem vi vill så måste vi sätta ner foten och verkligen visa vad vi står. Der blir hyckleri o dubbelmoral när man gör så här och omvärlden tappar respekt för hela konceptet att alla ska få älska varann oavsett kön och läggning.

      Hon skulle fått åka hem helt enkelt med en förklaring att hör tas inga flaggor ner pga att vi står för detta. Kan du inte av olika skäl ta det så fine, vi avbokar! Tänk vilken genomslagskraft det hade blivit. Sverige sätter ner foten liksom? Men nej då, vi ska minsann vara så jäkla förstående för allt o alla. Vi kommer aldrig komma tillrätta med saker viktiga som detta om vi alltid mesar oss.

      • M 18 augusti, 2018 on 13:51 Svara

        STOR tumme upp Lena

        • Lena 18 augusti, 2018 on 15:49 Svara

          Eller hur? ?

      • Jossan 18 augusti, 2018 on 16:56 Svara

        Respektera andras kulturer och älska vem man vill är två olika saker, Lena. Att älska vem man vill är inte kopplat till kultur.

        • Mia 18 augusti, 2018 on 17:59 Svara

          jasså, hur menar du då?

        • Lena 18 augusti, 2018 on 18:31 Svara

          Hej jossan! Tänkte faktiskt inte skriva en massa… Skrev 2 inlägg på my’s blogg. Tyckte och tycker det är viktigt de vi avhandlar här. Blir lite nyfiken på vad du menar i ditt svar till mig. Berätta gärna?

          • Jossan 18 augusti, 2018 on 19:03

            Jag menar att även i ”svensk” kultur finns det många människor som inte tycker att alla ska få älska varandra oavsett kön och läggning.

        • Lena 19 augusti, 2018 on 00:05 Svara

          Kossan, eller ursäkta jossan. Du är nog 7 år i din tankeverksamhet. Men säger ändå mu…. Så du fattar..

          • Jossan 19 augusti, 2018 on 09:11

            Där tog dina argument slut och du fick ta till otrevligheter i stället. Moget.

  11. Sandra 18 augusti, 2018 on 20:34 Svara

    Nu är ju tyvärr inte allt så enkelt då det finns länder som fördömer homosexualitet dvs avrättar de som är det.
    Ni som tycker att det inte är någon baggis för artisten att stå upp för detta så har jag ett förslag.
    Åk till Saudiarabien tex och hångla öppet med någon av samma kön om ni nu vill visa att ni står upp för detta. Då känns det nog inte lika lockande längre.
    Likadant som att öppet visa att man var emot nazismen på 30, 40-talet i Tyskland. Det innebar liksom livsfara för en själv och ens familj.
    Ska det vara så? Nej, men vi lever fortfarande i en livsfarlig och vrickad värld. Vem borde bry sig om vem man älskar egentligen? Ingen annan än dig själv om du frågar mig.

    • Louise 18 augusti, 2018 on 20:44 Svara

      Fast nu e d ju Sverige vi e i! Ska vi då anpassa oss hur d e i dom länderna och åka tillbaka i tiden och ta vår lbtq-kamp tillbaka till var de är?

      • Sandra 19 augusti, 2018 on 10:35 Svara

        Kanske därför att artisten kommer från ett land där detta inte är tillåtet…..och hon ska tillbaka dit. KAN vara så.

        • Louise 19 augusti, 2018 on 11:01 Svara

          Om det krävs att vi avbryter vår hbtq-kamp för att hon ska kunna spela i Sverige då tycker ja helt enkelt att hon inte ska spela här. Då kan inte just hon komma hit och spela om det medför att vi inte får hylla mångfald och stå upp för jämlikhet och hbtq-rättigheter.

    • Charlotte 19 augusti, 2018 on 00:57 Svara

      En ”baggis”? Läser du överhuvudtaget kommentarerna här eller är du så ego så du fullkomligt slänger dig på tangenterna o v bara FLÄKER ur dig dina ord? Urk!

      • Sandra 19 augusti, 2018 on 10:37 Svara

        Nej, det är inte jag som tycker det är en baggis det är andra som verkar tycka det.
        Och ja, tycker det är jättekul att bara fläka ur mej en massa ord.

  12. Carina S 18 augusti, 2018 on 22:20 Svara

    Om ämnet inte vore så viktigt, skulle jag gapskratta. Har arbetat som bl a reseledare och hotellchef i flera länder och i 75 % av de ” fall” svenskar på semester bröstar upp sig och pratar sig varma om att ” minsann ta seden dit man kommer” har man släpat med svenskt kaffe och kaviar till det land man valt att semestra på en hel vecka. Vi tar verkligen seden dit vi kommer … not! … Och så var det inte alla flaggor som plockas ner i hela Göteborg som man kanske kan tro, utan de runt den scenen artisten uppträdde på…

    • Lena 18 augusti, 2018 on 23:54 Svara

      Man pratat dödsstraff. Du pratar kaviar o annat.. Haha.. Vet inte riktigt? Ska jag skratta? Blir osäker…

  13. Jossan 18 augusti, 2018 on 22:20 Svara

    Bra Sandra! Äntligen en vettig person som förstår komplexiteten i denna fråga. Du My pratar vidare om artistens team. Det är svenska arrangören som inte varit tydlig.
    Man måste väl få ta ställning till om man vill utsätta sig för livsfara eller inte.
    Gillar din blogg men bättre erkänna att du inte förstod vad detta verkligen handlade. Ibland kan man läsa och dela något för snabbt. Men idag är det viktigare än någonsin att tänka sig för vad man delar och sprider.

    • My 19 augusti, 2018 on 11:21 Svara

      Det finns alltid två sidor av myntet, även här. Jag förstår mer än vad du tror gällande denna situationen, och det är ett praktexempel på när dialogen går fel mellan arrangör och manager. Min sambo spelar i Basic, men har även ett annat bolag med artister både i Sverige och Europa. Där hamnar man i liknande situationer med kommuninatiosbrist hela tiden. Det är mer komplicerade handlingar än vad man kan tro…

      Oavsett vart kommunikationen gick snett i detta avtal, så är det ett problem som framkommit.

      Dialogen mellan manager och arrangören är ingenting någon av oss får full information kring…. det tråkiga är att artisten hamnar i kläm, och att våra Pride manifestation hamnar i kläm….. objektivt sätt sätt så anser jag att arrangören borde sett över kontrakt, och att managment då kunde valt att tacka nej och vi kunde haft en artist som stöttar samma sak som vi själv gör ❤️??????

    • Mia 19 augusti, 2018 on 11:31 Svara

      Finns det en rangordning i Sverige? HBTQ vs Religon? HBTQ vs Rasism? Vem vinner? Jo alltid rasistkortet!
      Så du tycker alltså att bara för hon kan bli stenad till döds så har hon rätt att förtrycka alla de personer som blivit stenade till döds (eller kan bli) … bara för att de vill älska vem de vill?
      Det här tyder bara på du är en okunnig PK kärring.

      Finns inget komplext i denna fråga. Står vi inte upp för vår rätt kan vi aldrig förändra världen! J**la dubbelmoral!

  14. Mari 19 augusti, 2018 on 11:53 Svara

    Men det är ju det Pride står för ”allas likavärde”. Jag tycker att : kan man inte uppträda på en sådan scen. Då ska man inte uppträda där. Punkt! Nu viker sig ju Pride för just kulturer vars folk flyr därifrån. De har ju vunnit då. Deras förtryck har smugit sig hit! Jag tycker definitivt man skulle avbokat artisten, inte ta ner FLAGGORNA. När man bokar en turnéplan så måste man ju ha koll på sånt som ex Pride i städerna om man nu har så svårt att uppträda samtidigt som detta.

  15. Ratatatata 22 augusti, 2018 on 14:15 Svara

    Jossan, du har problem.
    Hur kan du acceptera att alla ska rätta sig efter araberna. Man ska ta seden dit man kommer. Hur svårt är det att fatta det. Tror du kvinnorna vill ha det så här som dom får leva? Va? Tror du det? Du är för kvinnoförnedring, för barngifte, månggifte, kvinnan ska lyda mannen i allt, sjukhuskyrkor ska ta ner korsen för att dom ska be där inne. Vi ska inte ha pride, för dom tål det inte, vi ska lyda och bara acceptera deras ord. Deras ord är lag och det anser du är ok. Du tycker och jag ger mig fan på att du står där och demonstrerar i burka för rätten att ha det när det är nån promille kvinnor som ev. skulle vilja ha det, resten måste för annars får dom stryk eller blir mördade. Du är säkert en sån som trycker ner kvinnorna allt vad som går för MANNEN ska styra och ställa. Ja, vi låter männen gifta sig med 8 åriga flickor så dom blir föräldrar vid 10. Mysigt va? Det gillar du va? Månggifte mums, mannen ska få gifta sig med flera men nåde om en kvinna ville detsamma. Kasta sten på alla som dom vill, helt ok, stena kvinnor till döds, för att en man gick in i ett rum där en kvinna var, stena barn till döds för att barnet blev våldtaget, ja, helt ok va?? Självmordsbomba, jaa klart vi ska.. eller?? Klart man inte ska ta seden dit man kommer, seden ska rättas av ett visst klientel.
    Fy fan för såna som dig. MINA vänner, jag tror inte du har en enda vän som är av ursprunget arab, men det har jag och dom röstar på SD, dom hatar och spottar på koranen, det gör inte jag, varken röstar på SD eller spottar på koranen men då dom säkert vet mer än du om hur det är att komma därifrån och inte vilja vara där och ha det så utan vill leva som och med dom lagar och regler som finns i sverige så förstör just du och liknande som dig för varenda krake som just upplevt det jag skrivit om. Fy fan säger jag bara. Du är rasist tänker jag. Alla som inte lyder en viss sorts män är inte ok i din värld och det är sannerligen rasist på hög nivå i mina tankar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *