VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Upp till 1000

Idag har jag ordentligt kickstartat en ny termin med alla grymma PT-kunder!

Det är härligt att få höra om alla sommarträningspass, hur bra det har varit för formen att träna mindre under sommaren eller hur stark man kan bli om bara springer i en slalombacke juli månad. Alla har sina egna sommarträningsstories om man säger så. :-)

Under en lucka klämde jag in ett träningspass för min egen del inne i salen på Rosa Skrot. Jag satte ihop 10 övningar i en cirkel med en övning för varje fokus: rygg, pulshöjare, axel, pulshöjare, bålstyrka, rygg, pulshöjare, axel pulshöjare, bålstyrka. Strunta i exakta övningarna, det är sekundärt. Grejen är att man ska upp i 1000 repetitioner totalt genom att köra 4 varv med 40, 30, 20 och 10 repetitioner åt gången. Det är helt sinnessjukt egentligen men ett av mina favoritupplägg. Lite blodsmak, mycket svett och urpumpade axlar sol bränner skönt är känslan. I love it!


Sweaty!


Dagens redskap. Mer än så behövs inte.


Kommentarer


  1. Icka 12 augusti, 2013 on 18:30 Svara

    Hur många vilodagar har du en vanlig vecka ?

    • Lofsan 12 augusti, 2013 on 21:02 Svara

      Två till tre cirka.

  2. Natten 12 augusti, 2013 on 18:41 Svara

    Hej! Jag förstår inte riktigt upplägget på cirkeln, kör jag en övning i 40 reps sen nästa övning 40 reps tills jag gjort hela cirkeln och sen nästa varv 30 eller ska jag göra 40-30 osv av samma övning i ett sträck innan jag går vidare till nästa övning? och sen 4 varv…? Kan du ge tips på effektiva övningar att lägga in ett sånt pass och pulshöjare? Tack för superpeppande blogg :)

    • Lofsan 12 augusti, 2013 on 21:01 Svara

      Exakt! Kommer förslag på övningar senare. :-)

  3. Marina 12 augusti, 2013 on 18:42 Svara

    Låter som ett superbra och effektivt pass! Kan du inte skriva vilka övningar du gjorde eller ge exempel på övningar man kan göra?

    Du inspirerar mycket och idag gjorde jag bålpasset du visade i tv i helgen. Det gick riktigt bra och jag kände mig stark :)

    Tack för all inspiration!

  4. Karin 12 augusti, 2013 on 18:59 Svara

    Tack för inspon. Älskar pass i den stilen! När lillen i magen är ute och kroppen är återställd, då ska det köras då!:)

  5. Sara 12 augusti, 2013 on 20:27 Svara

    Hur lång tid är det rimligt att ett sådant pass ska ta?

  6. johanna med tyra o otto 13 augusti, 2013 on 08:16 Svara

    Precis genomfört ett sånt här pass och svetten den rinner, jisses vad jobbigt men supperksönt nu efteråt!

    • Natten 13 augusti, 2013 on 09:03 Svara

      i vilken ordning körde du reps/antalen? vad körde du för övningar:)? Hur lång tid tog passet för dig?

  7. Saras Träningblogg 13 augusti, 2013 on 14:52 Svara

    Oj vilket grymt pass! Det låter kanonjobbigt men väldigt roligt 😀

  8. […] förmiddagen och barnen lämnades in på minisats. De älskar bollhavet! Jag körde Lofsans ”upp till 1000-pass“.  Jag körde samma övningar som Lovisa (nästan då jag var osäker på vad ett par av […]

  9. Natten 3 september, 2013 on 07:50 Svara

    Testade detta pass i lördags: jobbigt med gav en svettkick och endorfinkick! Lofsan: använder du detta upplägg på andra muskelgrupper också eller är det alltid dessa muskler i fokus och samma övningar du kör? Hur ofta rekommenderar du att man kör ett sådant pass?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

För att få de senaste uppdateringarna