VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Sol hela dagen och äggakaka i Brösarp

Idag har vi haft jättebra väder hela dagen och vi har varit ute hela tiden. Underbart! Hans går alltid upp med Sixten när han vaknar så att jag får sova en timme till medan de gör frukost och pular i köket. När jag kommer upp är alltid fixat så det är bara att sätta sig vid bordet. Varje morgon är lika mysig. I morse tog jag med mig Sixten tillbaka till sängen efter frukost och så sov vi en timme tillsammans. När Sixten vaknade tog Hans med sig honom och så åkte de i väg tillsammans med morfar på utflykt medan jag sov vidare. Jag vaknade inte förrän klockan 12 och kände mig som en helt ny människa, jätteskönt att vakna utvilad för en gångs skull.

Resten av dagen har vi solat på altanen, ätit melon, lekt på gräsmattan och badat i zinkkrukan. Vi gick en promenad längs grusvägen bort till den vackra gård Hans och jag ska hyra hela sommaren. Det är helt perfekt för oss och våra gäster, för visst får vi besök i sommar?

Ett av husen på den stora gården vi ska hyra i sommar

Sixten älskar sin badtunna men vi måste nog köpa en liten pool. Det här ser ju lite fattigt ut...

Jag känner mig så himla gravid, jag har nog helt glömt bort hur stor magen kommer att bli sen i höst. Jag stånkar och pustar som världens flodhäst och vaggar fram på vägen…

Dagens Mamma

Min bleka lekamen bjussar jag på!

Middag har vi ätit i Brösarp. Vi bokade bord på gästgifveriet och beställde in en stor äggakaka. Det är inte min favoritmat men Hans och pappa är helt tokiga i det. Jag är nöjd bara jag får min pizza från Friden på måndag.

Dagens Sixten på väg mot äggakakan

Sixten har tröja från Lollopard i Malmö och byxor från HM

Dags för äggakaka på Brösarps gästgifveri

En hungrig mamma

Sixten fick en egen tallrik och små minibestick att äta själv med. Jag satte på en bit äggakaka och så fick han gaffeln i handen, sedan stoppade han in gaffeln i munnen, tog en tugga och gav tillbaka gaffeln. Jag tror vi hann 5 omgångar med gaffeln innan Sixten tröttnade och mosade allt med fingrarna istället.

Sixten äter äggakaka och själv med egen gaffel för första gången

Vi stannade till i hamnen i Simrishamn på vägen hem och köpte lite glass, men det var så kallt och vi hade inga tröjor så vi hamnade i bilen så fort vi ätit klart. Ikväll ska jag grilla en marshmallow i brasan och drick lite cola zero. Mer spännande än så blir inte en lördagkväll på Österlen. Inga prinsessbröllop, trafikkaos och säpovakter så långt ögat kan nå.

Tittade ni på bröllopet idag?