VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Ibland är det enklaste det godaste!

Todiloo

Ännu en mysig dag här i värmen:-) Vi åkte till barnens favorit pool och har hängt där större delen av dagen, Nu är vi ju i svärfars hus och eftersom att Kiwi är allergisk mot saltvatten.. Så blir det ju trist nog väldigt mycket pool bad för vår del.. Det blir för taskigt att ta henne till en varm strand där hon inte kan bada.. Men på Lördag så ska vi åka närmare havet och bo på hotell så då ska vi äntligen få simma lite i havet:-)

Igårkväll så åkte jag och fixade nagelarna….  Sånt är såå billigt här:-)  Så brukar lyxa massor med att bara gå dit och tvätta håret, tvätt och fön kostar typ 80kr.. Så billigt:-) idag åkte även jag och svärfar och lämnade in massa klänningar som jag ville sy om lite så ska se hur resultatet blir på fredag:-) Också så där super billigt typ 40kr per klänning:-)

När vi kom hem från poolen så hade vi köpt med lite gottis på vägen..  Är ur usel på att göra goda drinkar så på semestern får man fuska hur mycket man vill:-) Asså Smirnoff ice med pressad lime massa is och mynta.. Kan typ inte tänka mig en godare sommar drink:-)

Nä nu måste jag springa ner och vara lite social.. eller social och social haha kan ju inte prata med någon men men(Ni förstår vad jag menar) Här hemma har vi just nu nämligen den årliga langos kvällen… Så min svägerska har stått och bakat och friterat langos i flera timmar till hela tjocka släkten.. Asså finns nog inget godare än hennes helt nygjorda langos tror jag.. MUMS!!

Kommentera

MIDDAG OCH FLYGOLYCKA

Hej!

Efter en gårdag med massa sol och bad så packade vi in ”lilla” familjen i bilen och åkte till Porto Montenegro för att äta middag.. Älskar att åka dit allt är så himla fint och alla resturanger där är verkligen tipp topp! Det spelar typ ingen roll vart man går vi har ätit på nästan alla och aldrig varit besvikna.. Louie var dock inte på sitt bästa humör.. och tro det eller ej men för vår familj så är bra sås/dipp =lugn trevlig middag och finns det ingen sås som passar för den mina så = mindre trevlig middag.. Han kan sitta i timmar och doppa allt från grönsaker pommes bröd kött fisk i typ tryffel majo (hans absoluta favorit) men sås utbudet på resturangen i går föll inte minstingen i smaken så det vart en ganska stökig middag ett glas gick sonder och han var arg som ett litet bi.. Ville bara helst ligga på kanten ner till vattnet och titta på fiskarna.. Men men det fanns ju små stunder när han var nöjd och vi fick njuta lite;-)

Idag har det varit dåligt väder så vi passade på att åka på en liten road trip upp till Ns faster.. Det är helt magiskt vacker när man åker dit med skyhöga berg och en flod med turkost vatten.. Vi hade med drönaren för att ta lite coola bilder och filma lite… Gick dock verkligen inte så bra då det blåste för mycket så helt plötsligt ser vi hur drönaren åker rakt in i bergväggen och störtar rakt ner.. N säger stanna här jag går bara dit och kolla om jag kan se den.. (det är altså typ ett stup på 100m rakt ner).. Där ca 8m ner så låg drönaren på en kant.. och helt plötsligt så ser jag hur min galning till sambo börjar klättra ner där.. Jag stod en bra bit därifrån och använde kameran som en kikare och zoomade in,Så nervös! Men min klättrare apa till man lyckades klättra ner och hämta den och den var inte äns det minsta trasig… 2 minuter senare började det stört regna… Asså sån tur i oturen.. Då berhet säkert blivit så halt med massa regn…

HAHA asså Louie.. Går fram helt själv och vill smaka.. (hon stod och bjöd alla som gick förbi)

Lyckan att han fick en sushi bit.. haha kolla hans ögon!

Inte så gott….

Men han proppa in hela i munnen och svalde.. haha

Kommentera (4)

Annons

its a MATCH made on a plate…

Todilooo

Nu är jag back on track..PJUHHH Självklart så började hela semestern med lite magsjuka.. Eller vet inte om det var det.. För förra gången Louie Flög flygplan så var det samma sak att han kräkts dagen efter… Det är tydligen vanligt hos mindre barn.. Något med lufttrycket och deras små magsäckar (tror jag det var).. Har dock aldrig hänt med något av dom andra barnen.. Så tror vi va uppe i 8 kräkningar… En mindre härlig start! haha som ett skämt HUR mycket otur kan man ha?  Men nu håller vi tummarna att det vänder!

Vi brukar ju vara här nere i Montenegro hela sommaren… Eller så har det varit dom senaste 8åren nästan hela sommaren ca 4-6veckor.. Men i år så har jag och N bara 10 dagar ihop och då blir det ju genast lite stress.. Haha så knäppt att vara stressad över att man ska slappa och ha det härligt tillsammans… Så den här lilla kräkfesten som Louie bjudit på spädde ju på det hela stressmomentet lite extra.. När man längtat efter något så mycket så vill man ju att allt bara ska vara så där härligt som man tänkt… (blir typ aldrig så) Men att torka spyor ihop var väldigt långt bort från mina förväntningar..

Men idag så har vi åkt till barnens favorit pool och badat ätit god lunch och haft det så semester aktigt man bara kan.. Sen åkte vi tillbaka hem till huset och haha gissa om jag blev glad när jag hittade denna (egentligen ganska fula tallriken) Men asså hur fin är den inte till min blus! Haha Exakt samma färg och mönster! Känner starkt att jag i forsättningen bara kan äta på denna tallriken när denna toppen är på!

Namnlös design-2

Asså älskar den här eller dessa här.. Ja bådas outfits.. Min kjol en omlott knyt kjol Ni hittar den här! adlink och min underbara top Hittar ni här adlink! Kiwi är ny kiddad från Zara! både shortsen och blusen:-)

Kommentera (2)

VERKLIGEN FREDAG DEN 13… :-(

Todilooo

Nu är vi framme i huset i Montenegro.. Det är 31grader varm och helt ljuvligt.. Barnen har badat i poolen och vi har blivit bortsända med massa god mat son Ns syster lagat:-)

Resan hit var dock ALLT annat än ljuvlig.. Det började med att det var Såå mycket strul när vi skulle checka in.. Då våra väskor inte skulle gå hela vägen för vi var tvungna att mellanlanda detta tog 1000år att fixa.. Så vi fick springa typ det fortaste vi kunde för att inte missa planet.. Väl inne på planet så satt vi jag och baren på 2a raden och N satt längst bak.. Louie var på sitt trotsigaste humör och N somnade där bak och sov hela resan medans jag satt där blöt av svett med en arg Louie i famnen.. Kunde på riktigt ha (….) När N kliver av planet sist av alla och jag står där med tre barn och allt hanbagage…och dessutom så fruktansvärt ont i min tå så fick gå av planet barfota..  Hade ju dessutom inte sovit en blund på hela natten.. Så mitt humör va ju inte det bästa direkt…#argsomettbi var nog en mild benämning..  Sen hade vi inte fått boardingkort till resa nr2.. så vi fick gå och fixa det och åter igen springa till planet.. När vi skulle gå igenom säkerhets kontrollen så tar jag av mig min klocka och lägger den i ytterfacket på min handväska.. När jag sen tar upp väskan så flyger klockan ur och landar rakt på stengolvet så glaset sprack… Alltså kan det bli mer fredag den 13… Pjuhh Just nu vill jag bara att den här dagen ska vara över..

Ett litet sommar löfte som jag lovat mig själv är att jag ska börja göra lite roligare bilder i photoshop.. Så efter att ha tittat på X antal youtube filmer så blev detta resultatet för min 1a bild.. haha den är ju Såå dålig men ändå lite kul tycker jag.. haha jag har vikt planet helt själv oxå:-) hahaflyg 3

Åh vågar man äns tänka på vad det kostar att laga detta.. Fast det borde nog gå på drulle hemförsäkringen.. Men ändå SÅÅÅ SURT!!! :-( :-(

Jaja är väldigt nöjd över denna klänningen iallafall.. Så där super tunn och sval känns som att gå runt naken typ.. Ni hittar den Här! adlink från asos:-)

Kommentera (9)

Annons

PANIK ONT & -JAG KOM IN!!!!!!

inlägget innehåller adlinks!

Hej fina du..

Klockan är nu 03,15 och jag börjar inse att jag nog inte kommer kunna sova alls i natt… Vårt plan går vid 10.00 på morgonen och jag har ställt klockan på 05,30 för att hinna packa det sista + duscha och fixa mig och barnen.. Åh jag har varit SÅÅÅ himla glad i dag.. Kom nämligen in på sjuksköterske linjen så om lite mer än en månad så ska jag börja skolan.. Asså helt sjukt glad.. Har ju varit min dröm i flera år.. Har sökt in tre gånger förut och inte kommit in.. Men sen gjorde jag högskoleprovet två gånger och det gick riktigt bra så nu kom jag äntligen in!!! :-) :-) :-) Men just nu kan jag inte äns le… Något har hänt med min stortå… Det känns typ som att något håller på att äta upp den innefrån..  Den är Såå svullen bultar och det kanske låter fånigt att ha ont i en tå men jag har gråtit pga av smärtan kan tillägga att jag inte gråtit äns under någon av mina förlossningar.. Verkar vara nån form av infektion eller så har jag blivit biten av något utan att ha märkt det för detta gör så fruktansvärt ont… Har tagit två alvedon och en Ipren och smörjt in hela tån med bedövningsalva.. INGET av detta har hjälp det minsta … Fy känns som att tån typ kommer explodera när vi flyger..  Det är samma tå som jag för 2 veckor sedan fick operera bort tånageln på.. Så undrar om det är nån infektion eller nått… Jag får inte in foten i någon av mina skor så blir väl till att resa i en sko och en strumpa i morrn.. Med en vild Louie på det… Fy hoppas verkligen att det går över snart..

Här har det inte hänt något speciellt förutom att jag kom in på skolan då..  Har bara tvättat och packat och mitt i allt så fick jag en enorm längtan efter min mormor.. (Kom på den inte så briljanta iden att cykla till henne med Louie bak i cykelstolen.. Insåg efter lite för lång tid att det är visst 4,5 mil fram och tillbaka… Kanske inte helt optimalt att cykla så långt när man är mitt i packnings kaoset.. Men det var ju så klart så värt det även om det varit lite lättare att ta tunnelbana och buss istället.. Min mormor blev Såå glad<3<3<3 Sen så har Matteo äntligen kommit hem han har varit på sin första resa helt själv. Han åkte ju med en av mina bästa kompisar upp till Haparanda, så han har varit där sen i Lördags och i dag så flög han hem från Luleå helt själv… Asså när sjutton blev min lilla bebis så stor?? Han va så stolt och glad.. (Jag satt som en galen människa och uppdaterade Aftonbladet var 5e sekund under hela flygresan för att se om planet störtat) Jepp har ett galet katastrof tänk jämt när det kommer till barnen..

Nä nu ska jag testa att stoppa ner tån i iskallt vatten känns som att den brinner…. KRAM

Den fina vasen för 145kr hittar ni HÄR! (adlink)

Namnlös design-2

Två nya kuddar har fått flytta in från confidentliving:-) Den zebra randiga hittar ni HÄR adlink och den andra hittar ni HÄR adlink

Den stora lampan hittar ni HÄR adlink och den mindre hittar ni HÄR adlink

Kommentera (4)

För att få de senaste uppdateringarna