VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Generationen av dålig service

Alltså kan vi prata om det här med service nuförtiden? Finns det företag som verkligen har service numera? Den här generationens företagare vet inget alls om service tycker jag, allt handlar om att få ett namn så fort som möjligt och synas. Men service skiter de i.

Jag beställde en jacka från en klädbutik på nätet. Vill inte nämna namn för att inte marknadsföra men jag beställde på Instagram som hon bad mig göra. Jag skriver att jag hoppas på att hinna få paketet inom två dagar, senast fredag förra veckan… hon svarar inget. Jag efterlyser paketet på DM (Direkt Meddelande på Instagram) veckan efter på tisdag, inget svar, frågar flera gånger om hon har spårningsnr, skickat paketet, när det kommer och tillslut om jag kan få mina pengar tillbaka för att hon inte svarar och jag får en jobbig magkänsla.

Efter 2 dagar svarar hon, ingen ursäkt, ingen serviceinriktning alls, alltså sätter hon skriver på, sätter att bemöta en kund, finns inte på min världskarta. Hur kommer det ser ut om några generationer med handeln här? De unga har ju noll koll och ja jag är medveten om att jag låter gammal nu men sanningen är att jag tillhör en annan generation med mer service, mer klass, med mer vett känns det som. Idag handlar det bara om att kränga så mycket som möjligt, skitsamma i kvalité eller service, det är bara tjäna pengar till varje pris som gäller.

Nu hoppas jag på att få hem mitt paket senast imorgon fredag annars får vi ett problem…

lamadre_tanker_funderar_sorg_ledsen


Kommentarer


  1. Maja S 14 oktober, 2017 on 23:34

    Kan nästan ana vilken nätsida det är.

  2. Diana - "La madre" 15 oktober, 2017 on 10:02

    Maja S: Va? Kan man? Gissa gärna? Det finns så många sidor därute nämligen men hursomhelst, vore ju intressant att höra om det är samma och höra din version.. kanske jag kan ta detta vidare till polis och konsumentverk om jag inte får mina pengar till imorgon.

Comments are closed.

Senaste uppdateringar från mig