Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

Semester i Kroatien

För två veckor sedan spenderade vi en härlig semestervecka i Vinisce, Kroatien. Vi hade hyrt ett litet hus i den lilla fiskebyn av vänners släktingar.
Vi hade en underbar vecka. Det var bara ett stort minus på hela resan. Väl framme på flygplatsen i Split hade vi bokat en hyrbil via Rentalcars. Det är en förmedling som förmedlar hyrbilar åt olika hyrbilsföretag. Vi fick en hyrbil via Fleet rent a car. Vi har mycket erfarenhet av hyrbilar och tog en liten extra försäkring hos Rentalcars. Väl framme möts vi av personalen på Fleet. De begärde 1000 Euro i deposition för bilen eller att vi utöver vår extraförsäkring skulle ta deras extraförsäkring ytterligare på ca 1500kr. Klockan var mycket. Alla var jättetrötta och vi hade redan förbetalt bilen. Utöver alla extrautgifter… Hyr aldrig bil via Fleet. Aldrig, aldrig, aldrig. Totalblåsta blev vi och visste om det men kunde inget göra. Ingen av Fleets kunder som stod och tjafsade med personalen hade hört talas om detta. Ingen jag känner har varit med om detta.

Nåväl. Processer mot dem pågår.

Tillbaka till allt det härliga.

Vi hittade lätt till huset. Trötta stupade vi i säng. På morgonen vaknade vi till en underbar dag och utsikt.

Finns det nåt bättre än en promenad för att sedan äta en god frukost utomhus! Efter frukost tog vi oss ned till stenstranden med badskorna i högsta hugg.

Vi har badat, badat, badat. Vattnet är kristallklart och naturen fantastisk.

En dag tog vi oss till ett vattenland i Sibenik.

En annan dag åkte vi till Split. Vilken vacker stad!

En Banana split i Split – såklart!

På vår tioåriga bröllopsdag hyrde vi båt och åkte till en ö som kallas Blå lagunen.

När vi åkte till Kroatien hade säsongen knappt kommit igång. Lugnt och skönt. Det är billigare i Kroatien än i Sverige men maten på restaurangerna är lite trist i mitt tycke. Vi kommer dock garanterat åka tillbaka!