Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

Små steg i rätt riktning

Jag föreläser ibland inom ämnena träning, hälsa och friskvård. Häromdagen föreläste jag om vikten av att komma igång och motionera. Två föreläsningar var inbokade. Målgruppen var till största delen personer som inte riktigt är frälsta även om det fanns personer som tränade bland publiken. 

Mottagandet blev väldigt bra. Många aha-upplevelser enligt deltagarna. Föreläsningens budskap var att utgå från sitt eget liv och ta små steg framåt . Inte jämföra sig med någon annan. Inte måla upp en fantasti baserat på någon annans liv eller utseende. 

Det handlar inte om att analysera varje måltid för att den ska bli det nyttigaste som är möjligt. Det handlar inte om att gå från träning noll dagar per vecka till träning sju dagar per vecka. Det handlar om små steg, som sagt. Äter du snabbmat 7 dagar i veckan, minska det till 5 dagar i veckan till att börja med. Börja ta trapporna istället för hissen, åtminstone en del av dem. Ta en lunchpromenad en gång i veckan. 

Små steg. 

På den arbetsplatsen jag föreläste ska de återuppta pausgympan. 10 minuter per dag. Jättebra! Det ena föder det andra. Hemligheten är att så ett frö i sig själv. Fröet gror och växer och du tar fler och fler små steg i rätt riktning. För att du vill. För att du märker att du kan. 

One thought on “Små steg i rätt riktning

  1. Riktigt bra tips! Bättre börja med små baby-steps för att sedan öka på framför att gå ut med fullt ös och sedan inte orka i längden utan ge upp.

    Allt gott!
    Kram!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *