Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

Balans

Det pratas mycket om balans. Att hitta balans i träning, lagom nyttigt, lagom mycket av allt, balans i livet. Och det är ju sant. Typ meningen med livet; att hitta balans. Hur hittar man den där magiska balansen då? Ja, det är ju det kluriga. Mitt svar är lika luddigt som sant; den rätta balansen för dig vet bara du. Det som är rätt för mig är säkerligen inte rätt för dig.

Det svåra med att hitta balansen är att först och främst bestämma vad man vill, staka ut rutten och påbörja färden. En annan svårighet är att bli nöjd. Att mitt under färden kunna stanna upp och uppskatta nuet. Balans. 

Under en tid tillbaka har jag backat medvetet i min träning. För att hitta balansen. Sällan mer än 4 pass per vecka. Mitt recept har blivit att anpassa min träning efter resten av min kalender. Ibland ryms det mer, ibland mindre. Denna vecka har jag varit ledig. Hunnit mysa massor med barnen och även träna massor. 6 pass avnjutna hittills och ett sista löppass imorgon.   

 

Jättemycket träning, jag vet, men det fungerar bra denna vecka. Nästa vecka blir det färre pass. Och än viktigare, det känns bra i kroppen. Min balans. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *