Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

Tips vid skador

Jag ser att det är många som är intresserade av att läsa mina tips för att bli av med skador/krämpor relaterade till löpning. Jag är inte sjukgymnast eller på annat sätt utbildad medicinskt. Jag har dock sprungit ganska många år, tidigare haft småkrämpor som jag framgångsrikt behandlat och så har jag en enormt kunnig make. Han är förvisso inte heller formellt utbildad medicinskt men är riktigt duktig och påläst. Våra gemensamma erfarenheter hos oss själva och våra kunder, vänner, bekanta gör att jag känner mig ganska trygg i att komma med tips som jag vet fungerat för mig och/eller någon i min närhet jag hjälpt. De ska dock enbart ses som tips och det är viktigt, om man dras med något besvär, att besöka en läkare för att genomföra en ordentlig undersökning samt eventuell röntgen. Förslagsvis en läkare med kunskap om idrottsskador. Det finns tyvärr alltför många läkare som ger en burk smärtstillande eller antiinflammatoriska preparat i näven och lämnar det därhän. Just för att de inte vet bättre.

Jag kommer att köra rehabtips då och då framöver. Det är bara att hänga med!

IMG_1958.JPG

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *