Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

Behåll motivationen för träningen

Det svåra är inte att avge ett nyårslöfte, det är desto svårare att hålla det. Ännu svårare är det att hålla sig motiverad. Man ska ju helst inte bara fortsätta träna, livet blir ju roligare om man faktiskt gillar det också.

Se det som ett viktigt löfte du ger till din allra bästa vän – Dig själv Ett löfte att hålla.

Jag har skrivit mycket om att ha rimliga mål, hur man fastställer dem, att det är dina mål och ingen annans. Jag har skrivit om delmål, så man kan se att det händer något. Om att fira sina framgångar. Viktiga saker. Lägga upp planer för framgång inte nederlag du kanske tidigare stött på; ”det gick inte denna gången heller”. Var snäll mot dig och utgå alltid från dig själv.

Nu tänkte jag skriva om hur man inland måste nöta på för att komma in i en ny rutin. Det tar ju faktiskt ett tag innan du gjort den till en del av Dig. Man brukar säga 7 gånger med regelbundenhet. Ge dig själv 2 månader, 8 veckor. Tillåt dig att testa olika former för träning. Varför inte boka in sig på minst tre olika träningsformer under dessa två månader?

Var snäll. Se det positiva. Känn din fysiska och mentala styrka som följer av att du håller planen. Din plan.

Och sen. Fira. Jag gillar nya träningskläder med färg, som ett exempel.

20140128-152245.jpg
Adidas och Puma

20140128-152337.jpg
Nike och Röhnisch
Älskar färgglada och/eller mönstrade tights! Tar mig närmare målet 😉 = bra sätt att fira!

20140128-164628.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *