Jessica är lic. personlig tränare och tränar sina kunder där de är; nybörjare som elit, ute eller inne, hemma eller på gymmet. Jessica är gift, har tre barn och älskar själv att springa långt, yogar helst varje dag men lyfter också gärna skivstången. Välkommen in till bloggen som vill boosta oss föräldrar att bli oövervinnerliga!

…och idag har jag träningsvärk!

Men visst är det härligt! Jag gissar att värken i benen framförallt beror på barfotalöpningen. Ingen dämpning och den typen sv stöd som en ”vanlig” löparsko ger vilket ställer krav på alla småmuskler. Funktionellt och bra säger jag, så här långt. Jo, jag är övertygad om barfotaskornas storhet och att det är ett viktigt komplement till skor med stöd och dämpning. Framförallt ur träningssynpunkt för att förebygga skador, göra hela kroppen starkare och mer funktionell helt enkelt. Jag vet också att min vänstra vrist är lite svagare. Nyckleorden blir såklart sakta men säkert. Precis som att jag inte kan lyfta 100 kg i bänk vid första försöket är det heller inte lämpligt att springa maran det första jag gör med barfotaskor.

Nu är jag på väg att hämta småkidsen från förskolan. Varje gång jag hämtar dem blir jag alldeles lycklig av att tänka på att vi snart får träffas och vi får myyysa.

20130429-145030.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *