Monthly Archives: oktober 2011

1-årskalas och styrketräning

Tanken var ju att styrketräna igår men tiden räckte faktiskt inte till. Visst hade jag kunnat få in det senare på kvällen men jag visste att jag fått till en bra träningsvecka och bestämde mig därför för att köra styrketräningen idag istället.

Anledningen till bristen på tid hade och göra med gårdagens 1-årskalas för Lillan. Fina nära och kära kom förbi och hjälpte till att fira henne. Hon fick två riktigt fina klänningar vilket hon nu är i stort behov av då hon verkar ha vuxit ordentligt på längden. Tillsammans med Ralph Lauren-klänningen från min syster och hennes familj följde också ett gäng strumpor.

Cupcakes, cupcakes...

 

...å ännu mer cupcakes

 Och en tårta måste man ju ha när det är kalas:

I morse drog jag till gymmet och körde ett rejält helkroppsprogram. Jag fick ta igen mig ett tag innan jag ens orkade duscha. Ska man göra det kan man lika gärna göra det ordentligt :).

Imorgon börjar jag att jobba så då är tjejåret slut.

Spinning + Core = sant

Jag var ganska duktig i skolan då det begav sig men ett ämne jag aldrig bemästrade var matte. Jag skyller på en dålig lärare på högstadiet som uppenbarligen inte hade något intresse av att lära ut… I torsdags fick jag för mig att jag skulle få till alldeles för få träningspass denna vecka utifrån vad jag behöver; vilade på måndag, spinning på tisdag, distanslöpning på onsdag. Jag bestämde mig för att klämma in ett styrkepass på torsdagen och höll det kort men riktigt intensivt p.g.a. tidsbristen. Efter styrkepasset började jag räkna på det; 4 pass hittills, intervaller på fredagen, spinning och core idag och sedan styrka på gymmet på söndag. 7 pass på en vecka räcker ganska bra… Som sagt ingen klippa på matte.

Dagens träning var riktigt rolig. Jag vikarierade för en kollega på hennes spinningpass och uppslutningen var stor. Så även på mitt corepass. Jag tycker om när deltagarna vill komma fram och prata och ställa frågor efteråt.

Från att ha varit en person som hellre räknar träningspassen än innehållet i dem har jag blivit mer tvärtom. Alla mina träningspass har ett syfte som ska vara uppfyllt vid passets slut. Jag sticker inte bara ut och springer utan har min träning schemalagd, så även med löpningen. Varför? Inför varje år formulerar jag specifika, mätbara mål och då måste jag också skissa upp hur vägen dit ska se ut för att öka chanserna för att nå målet. Om man tränar på samma sätt år efter år får man samma resultat, år efter år. Fråga dig själv vad du vill ha ut av träningen och se till att träna på ett sätt som tar dig dit. Dagens tips från coachen!

Nu ska jag baka muffins!

Kram

Ibland är det ok att vara lite ofräsch

Idag pusslade jag såpass att jag pusslade bort fräsch-heten. Men det är väl ok om det är för en god sak (typ).

Jag hade bokat in ett intervallpass med en kund inne i stan klockan 1 och skulle till frisören klockan 3. Däremellan skulle jag fika med ultramaken och småkidsen. Jag var för långt från både makens och mitt eget jobb för att hinna dit och duscha. Det blev en ”raggardusch” inne på toa på Muffin Bakery. D.v.s. lite deo innan jag bytte om… Ja, ganska ofräscht men då är det bra att jag inte svettas så det skvätter och dålig lukt kvävdes någorlunda i sin linda med deo.

Det såg inte ut som att frisören inte såg alltför lidande ut så jag tror jag klarade det, mitt lilla ofräscha men ack så intressanta (hmm…) tilltag. Men visst håller du med; hellre ofräsch en stund än utan träning?