Välkommen in i Fotohellas vardag. Fotohella är 46 år, mamma till tre 3 barn (Lovina, Alex och Anton) och gift med J. Bloggen är en blandning av vardagsliv, resor, tankar, foton, tävlingar, tips och events. En vardag fylld av härligt organiserat kaos med mycket kärlek. Anordnat Mammakryssningen under flera år! OBS!! Alla bilder jag själv fotat och lägger ut är mina och inte till för att kopieras och användas i annat sammanhang, tack! Kontakta mig på [email protected] vid frågor/samarbeten. Instagram: fotohella.

Resan till Gran Canaria!

Ja, som många av er vet som följt vår resa på Instagram under den senaste veckan så började vår resa inte riktigt som vi hade tänkt. Vi klev ju upp otroligt tidigt på onsdagsmorgonen den 20/4, vilket gjorde att lilleman blev åksjuk i taxin och sedan på flygplanet, jösses vilken pers. Men han klarade av det jättebra och var mest glad i alla fall. Det var mest vi och alla barnfamiljer runt omkring som var livrädda att det var något annat än åksjuka 😉 Som tur var så blev han bra igen så fort vi kom till vårt hotell Sunwing Arguineguín Seafront 🙂

image image

Vårt rum var inte klart än när vi kom till hotellet utan vi fick vänta ca 30 minuter, hotellet gav oss då fria sandwiches och pommes plus dricka. Så det kändes som att just där och då så vände vår resa från en katastrofstart till en härlig kommande semestervecka. När vi fått vårt rum så bytte vi om rätt snabbt för att testa poolerna 🙂

image image

Solnedgångarna på Gran Canaria var underbart vackra!

image image image

Många badbilder blev det. Det var ett riktigt fint och bra poolområde. Det enda som störde oss (litegrann) var att stressade människor paxade solstolar typ 07.00 på morgonen!! Why! Gör man det? På semestern? Suck..

image image image image image

Och som alltid så pressade jag liite väl mycket i torsdags och brände mig såklart, och jo, jag hade smörjt in mig med solkräm! Men det hade nog behövts mer.

I fredags så promenerade vi till Anfi Beach, vi tog en lugn promenad och hittade spännande saker att titta på, på vägen dit. Krabbor i massor, coola grottor, sanddyner mm. Framme på stranden så möttes vi av vit sand och turkost vatten.

image image

Dottern ville testa parasailing så jag gick och frågade killen som ansvarade för vattensporter om det var möjligt för en tonåring, och sen gick allt snabbt. Det fanns tid direkt, hon fick en flytväst på sig, hon fick hoppa upp på en vattenskoter som släppte av henne på en båt och sedan var de borta. Panik i mitt mammahjärta. Men jag gick ut till piren för att vänta, jag ville såklart se henna flyga där bakom båten. Men klockan gick och ingen dotter i sikte. Tankarna snurrade ska ni veta!! 50 minuter! senare kommer hon tillbaka, hon berättade att den båten hade släppt av henne på en annan båt som i sin tur körde henne till ytterligare en båt som hade fallskärmen. Hon hade fått flyga ca 10 minuter rätt långt bort från vår strand. Såå skönt när hon kom tillbaka!! Vi fick med oss en cd-skiva med massor av bilder på henne. Kolla bara hur högt upp hon flög, kanske var bra att jag inte såg henne, hade blivit nervös 😉

image image image image

Jag och äldsta sonen ville såklart också testa något spännande och roligt. Han fick välja vad han ville och fastnade för Crazy-Sofa. En uppblåsbar soffa som vi fick spänna fast oss i och som kopplades på en vattenskoter. Vi åkte så fort, riktigt flög fram på vattnet, men oj så roligt det var. Vi skrattade hela tiden 🙂

image image image image image

Vi fick mersmak och ville testa något mer, så jag och mina två stora kids åkte Bananaboat, haha! Sedan promenerad tillbaka till vårt hotell.

image image

På väg tillbaka så stekte verkligen solen och vi fick stanna för att dricka en hel del. Vi fick även se en stoor ödla!

image image

Här är ett axplock av all den mat som serverades på buffén vi åt under veckan. Riktigt god och vällagad mat med olika teman som italienskt, asiatiskt och tex-mex. Vi valde att ha inclusive mat i 5 dagar, för att ha några ”fria dagar”.

image image image image image

Ja, lillemans stora favoriter denna vecka var absolut Lollo & Bernie, han ville kramas med dem så fort han såg dem. Och sjöng med, dansade och gjorde rörelser till deras sång.

image image image image image

Bada, bada och mer bada 🙂 I solen så var det som mest 42 grader på termometern, men i snitt så hade vi 26 grader!image image image image image

Batman vs Superman 🙂

image image

Efter allt badande och ätande av mat och glass under veckan så blev vi trötta, vi somnade i solstolarna under parasollet mitt på dagen. Det kallar jag semester 🙂

image image image image image

Vi tog också promenader för att shoppa lite inne i Arguineguín, dottern fyndade både klänning och plånbok.

Massor av aktiviteter fanns att göra om dagarna, om man inte ville bada hela tiden 🙂 Äldsta sonen testade parkour, min mamma och sönerna spelade fotboll, vi spelade minibingo (som lilleman vann), vi spelade pingis och jag och äldsta sonen spelade innebandy (ute när det var som varmast, japp det blev till att bada efter) 😉

Att kolla in havets vågor var mäktig, roligt och spännande 🙂

Och solnedgångarna, ja de var magiska!

image image

Efter några dagar så hade jag fått färg, framförallt i ansiktet, men även magen. Och vi badade, badade och badade och körde också lite vattengympa. Lilleman satt på min rygg när vi gympade.

image image image image image

Näst sista dagen på semestern tog vi en morgonpromenad bort till hamnen och den lokala marknaden som alltid är på tisdagar. Äldsta sonen fyndade ett väldigt fint schackspel i trä och keramik.

På väg tillbaka så kollade vi in båthamnen och kaktusar. Sen blev det solstolarna och bad som gällde innan lunch.

Innan hemresan så hann vi också med att spela några omgångar biljard och utomhusschack och kolla in havet fler gånger. Det har varit en fantastiskt bra vecka, verkligen en semester att komma ihåg. Och jag kan absolut tänka mig att åka till ett Sunwing hotell igen, det var väldigt bra ordnat överallt och väldigt fräscht. De städade hela tiden 🙂 Vällagad mat och trevlig personal. Riktigt barnvänligt. Men nästa gång vill jag testa ett nytt land. Tack mina underbara barn och min mamma för denna semester. Älskar er!

image image

2 reaktioner på ”Resan till Gran Canaria!