Träning, hälsa och kost under och efter graviditeten, kom i din bästa mammaform! Få råd av dietist, hälsopedagog och personlig tränare

Spring i benen

Nu har jag kört en vecka enligt ett löpuppläggoch även om jag valde det tuffaste programmet känns det som jag har tränat mindre än vanligt. Jag brukar i genomsnitt ha en vilodag från träning men enligt upplägget ska jag vila två dagar. Ett av passen har varit ett 50 minuters återhämtningspass vilket jag nästan ser som en vilodag (-:

Jag tror att de resterande 6 veckorna blir tuffare och jag ska göra mitt bästa för att följa programmet och inte fuska.

Igår läste jag dock inte så noga, enligt upplägget skulle jag springa i 90 min i ett långsamt tempo (max 5:30 min/km), jag kunde dock inte hålla mig den första milen och hade ett betydligt snabbare tempo, tipsen jag fick från Malin Everlöf har förbättrat min löpteknik och jag sprang milen på 42,30. Hela 30 sek snabbare mot förra veckan. Därefter sprang jag tillsammans med 15 st andra kvinnor (och Estrid i joggingvagn) 6,5 km i ett lufstempo. Precis som förra veckan fick vi en överraskning från Coop Risängen efter passet. Dessutom tävlade jag ut en funktions t-shirt från Vår Ruset . Vinnaren stod i över 6 min i jägarvila.

Här går du med i gruppen och kan läsa mer om kommande löppass.

En annan som har mycket spring i benen är Estrid. Hon springer inte än men kryper så snabbt så vi knappt hinner med. På mammaträningen vill hon ha superkoll på allt och alla och när vi kör HIIT-lekplats sitter hon gärna i gungan och snackar/hejar på.

Jag får ofta frågan om att vara med på enstaka tillfällen, eftersom vi är max 8-10 st på varje träningstillfälle går det bra med 1-2 extra men maila mig innan på foraldrafitness@gmail.com.

photo7

Veckan som kommer är det mammaträningsuppehåll och jag jobbar endast med pt-klienter den här veckan. Vill du ha mig som personlig tränare genom pto. har jag en plats kvar till måndagen den 14 april och två platser kvar till annandag påsk. Om tre veckor har jag kö då det kommer att vara möjligt att köra pto genom androida mobiler. Det går bra att maila intresse till foraldrafitness@gmail.com

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *