Träning, hälsa och kost under och efter graviditeten, kom i din bästa mammaform! Få råd av dietist, hälsopedagog och personlig tränare

Träningsexpertens vanligaste råd

Som Familjelivs träningsexpert känner jag ofta att jag får frågor som jag inte kan svara på. Jag får både frågor om ovanliga sjukdomar och idrottsskador. Även om jag skulle vara läkare, psykolog och sjukgymnast skulle jag inte kunna svara på frågorna online då en fysisk träff bör göras. Lite frustrerande att uppge svaret sök upp sjukvård.

Men de vanligaste frågorna jag får handlar nog om magträning och viktnedgång. Just nu kan du följa familjelivsmedlemmen Tuggbens väg till en starkare kropp, med smalare midja som bonus. Tråden heter smalare midja med Elmina men nu när jag lärt känna Tuggben lite bättre handlar den här PT-perioden om så mycket mer än att gå ner i vikt. Att bli starkare och ha mer ork i vardagen! Tuggben har provat flera olika dieter vilket i slutändan varit svåra att hålla och mycket energi har gått åt till att tänka på mat. Mat ska vara så enkelt och naturligt som möjligt. Halva tallriken grönsaker och vatten som dryck är två av de vanligaste råden jag ger. Har man tidigare inte ätit mycket grönsaker och släckt törsten med juice, läsk eller energidryck så kommer man rätt långt med dessa förändringar.

IMGP2373

Det vanligaste träningsrådet jag ger är att hitta en träningsform du tycker är rolig, då ökar chansen att träningen blir av.

2 reaktioner på ”Träningsexpertens vanligaste råd

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *