Kom ihåg mig

Plankan, protein och puls

Nu har plogen verkat hitta även till trottoarerna här i stan så varje dag försöker jag hinna ta en promenad med vagnen. Jag  vill gärna känna pulsen gå upp en aning, så minst 3 km vill jag gå i rask takt. Det passar ju bra att ta en omväg när stora flickan ändå ska hämtas hem ifrån skolan!

Jag har försökt att vara duktig med boken ”Träning för nyblivna mammor” men det är inte alltid lätt med en kinkig 13-veckors. I vissa övningar kan jag ju inkludera bebisen (när jag kör plankan t ex, då kan lillfis ligga under mig och skratta åt mitt ansträngda, röda fejs). Efter att ha läst en hel del i Olgas bok, samt följt hennes posts på Facebook så förespråkar hon (som jag förstår det) att man håller ett högt proteinintag i sin kost. Så det försöker jag mig på nu också!

Tips på mellanmål med högt proteininnehåll:

140122a
Smoothie med hasselnötter vid sidan av. Smoothien består av mjölk, kvarg, frysta hallon och två matskedar Whey blåbär (proteinpulver).

risalamalta
Ris ala Malta! Busenkel, bara att blanda apelsinbitar med keso!

 

 

Leave a Reply

annonser