VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

DAG 2 AV 63: kunde inte ha gått bättre!

YES! det var en sådan här dag jag behövde! en riktigt bra LCHF-dag och jag fick till träning SENT på kvällen p.g.a. små busiga kilalr som inte ville sova.

jag kom som vanligt inte upp särskilt  tidigt så därför skippade jag frukosten. vi åt lunch tillsammans med M´s mamma och bror på ditt matställe. smarriga wallenbergare 🙂 jag skippade of course det hemlagade potatismoset som jag vet är gudomligt gott där och tog extra sås och extra grönsaker istället! därefter körde M dem till flygplatsen och alla fick ju inte plats så stora W fick såklart bli med dem medan jag och lilla W gick in till tågstationen (35 min PW med vagn) för att åka tåg till kil. vi hann med tåget med bara några minuters marginalen – PUST!

väl på tåget så sa jag EXTRA till konduktören att han skulle ha extra koll på så att vi hann AV TÅGET i KIL eftersom man får krångla med en lift! naturligtvis krånglade liften och helt plötsligt så stängs dörrarna och tåget ÅKER! jag ser konduktören och springer och säger att vi inte hann av… naturligtvis så kan ju inte tåget backa tillbaka 500 meter utan jag och lilla W fick gå av i FAGERÅS och vänta i en kvart på ett tåg som skulle ta oss tillbaka till kil… och naturligtvis så efter att ha lyst med sin frånvaro HELA sommaren så kom SOLEN fram och jag trodde jag skulle smälla av – det fanns INGEN skugga på stationen i fagerås nämligen… lilla W vaknade till och som tur var så var han nöjd – vilket han nästan alltid är!

hej då tåget och TACK värmlandstrafik för det lilla extrastoppet…

fagerås – tack men nej tack!

efter lite om och men kom vi alltså till KIL! där möttes vi upp med resten av familjen och åkte hem till min älskade stora lillasysteryster för att hjälpa till med flytten 🙁 så ALLT har ju inte varit bra idag. avskyr verkligen att dem ska flytta så himla långt bort!

MEN något positivt var att jag fick lite trappträning! 40 trappsteg och jag tog dubbla steg upp vilket innebar 20 steg/varv x ingen aning, men kändes som trehundra eller nåt! ONT i låren har ja nu iallafall!

tremiljoner trappsteg – ungefär… så känns det i mina ben åtminstone 😉

hemma hos syrran käkade jag mellis i forma av ostrullar, nötter och kaffe med grädde. riktigt gott. medan andra åt min mammas goda sockerkaka! men jag är inte bitter… jag åt min ost! just det mamma var så gullig hon hade kokat ägg åt mig så ett ägg slank ned också 🙂

väl hemma var jag SÅ kaffesugen så jag vispade grädde och hade i kanel och kardemumma – de är SÅ gott! nästan som kanelbulle… till middag åt vi köttfärsås och broccoli. jag tog en klick creme fraiche till också!

stora W somnade ganska tidigt men lilla W han höll låda och var smågrinig och ville inte stå, sitta, ligga ned, vara i gåstolen, sitta i sin barnstol… … … … till slut somnade han vid 22.05… och då var jag också helt slut! ville köra ett pass med poweryoga men då fanns såklart inte DVD:n i fodralet. så jag sökte på youtube och hittade 35 minuter ”Jillian Michaels: Yoga Meltdown level 1” och tänkte ”shit, det här blir bra! level 1 och allt!” – LURAD! OMG vad det var jobbigt! gjorde TVÅ yoga-övningar jag aldrig gjort förut och jag tänker inte ens försöka förklara dem… passet hade högt tempo och var mer som poweryoga och jag GILLADE det! så det kommer det bli fler gånger!

efter Jillian´s ”level 1 yoga” så var det ju bara Olga´s magträning KVAR! men oj så roligt… jag vet vad jag inte har och det är muskler och styrka! det hoppas jag innerligt har blivit bättre efter dem här 63 dagarna!

så med dagens träning och kost är jag SUPERNÖJD 🙂 att syrran ska flytta är jag inte ett dugg nöjd med…

imorrn bitti förresten – då är det vägning 🙂 men jag tror knappast att det hänt något på BARA 2 dagar!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna