En till Allt för föräldrar webbplats

Erin Beatty, tidigare av Suno, lånar hennes kvinnliga, artful vision till ett helt nytt märke

För de av oss som har saknat Erin Beatty’s arty, målarklänningar på Suno, etiketten som hon designade med Max Osterweis fram till 2016, finns det en ny linje att handla. Nina Sarin Arias lanserade Arias för nästan ett år sedan med en liten linje av ”mycket detaljerad men ändå tillnärbar” separata-och när hennes linje tyst växte, tog hon Beatty på för att låna ögat mot designprocessen tidigare i sommar. Du kan känna Beattys närvaro här och där i Resort 2019-samlingen, särskilt i styling och större volymer, men våren 2019 markerar duoens första fullständiga ansträngning. ”Jag tycker att” väsentliga saker ”är väldigt viktiga för var vi är [på mode] just nu, men att göra dem spännande är kritiskt”, berättade Beatty för Vogue. ”Detta slog mig som en intressant utmaning, särskilt efter att ha varit på ett ställe som var så tryckt.”

20-arias

Hon och Arias gav Vogue en första titt på deras samling våren 2019 ovanför. Några Arias-signaturer finns där – de otroliga skjortorna, de tvåtonade kostymerna, de veckade denimbyxorna – plus nya, mer romantiska detaljer som puffade ärmar, draperade halsband och svarta grosgrainband. ”Erin har injicerat mer mode i linjen,” sa Arias och påpekade en duva grå blus med en båge som lutade i ryggen. Den mashed-up, hand-dras floraler känner sig mer ”mode” – och mycket ”Erin” -too. ”Vi utformade in i tanken att blanda dem alla tillsammans,” förklarar Arias. Även de randiga blå poplin toppar och dagklänningar innehöll faktiskt två olika sorters band, en detalj som uppgraderar bitarna från ”basics” till enkla, nyanserade klädhäftklammer. ”Just nu, för att skapa något nytt måste det vara något folk vill ha på sig och kan enkelt införlivas i sina liv, men det måste också stå ut”, sa Beatty. ”Vi är i detta ögonblick av extremiteter-det finns super-maximalistiska märken, och då finns det minimalister. Det måste finnas [ett sätt att] mötas i mitten, så du känner fortfarande [snygg], men du kan också bära den överallt. ”

Flera genom samlingen i Arias Tribeca-lägenhet var upplevelsen helt annorlunda än Beattys dagar att producera två banbaneshow per år för Suno (och göra intervjuer i backstage crush). För tillfället arbetar hon och Arias med ”off” modekalendern och kommer istället att vara värd för möten med köpare och redaktörer nästa vecka. När säsongen är omslagen kommer Arias att vara på väg för bagageutställningar, där hon möter kunder över hela landet för att samla in feedback. Märket har en e-handelsplats, men Arias strategi är mycket centrerad kring dessa kundinteraktioner. Det är ett intimt, vaguellt gammalskolans sätt att driva ett modeföretag och återspeglar ett större skifte i branschen, eftersom designers börjar ompröva grossistmodellen och traditionella banbaneshow. ”Det är så kritiskt för en designer [eller varumärke] att vara en del av en persons liv idag”, sa Beatty. ”Jag tycker att vi är typiska på en tipppunkt i branschen. Det är något riktigt vackert att vara lite mer subtilt, men det betyder inte att mode måste förlora sin speciella konstnärliga skönhet. ”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *