Burpees

Jag hatar den övningen. Burpees. Och armhävningar. Just för att dom är förbannat jobbiga, och jobbiga på det sättet att jag snudd på blir gråtfärdig. Sjukt. Men nu har jag nyss kört ett pass med just burpees och armhävningar.

Jag körde först burpees 3 min, vila, 2 min, vila, 1 min. Så många jag hann under dom minuterna. Dock orkar ju inte jag göra en armhävning, utan jag står i den positionen men lägger mig platt golvet och sen upp igen, det finns nog ingen gång jag känner mig så tung som när jag gör burpees. Fy 17.

Sen körde jag armhävningar 3×10. På knä, och ändå tappar jag tekniken efter max hälften då jag är förbannat svag. Men fan den som ger sig. Sen magövningar tills magen värkte och sen ytterligare armhävningar 2×10 och avslut med 1 min burpees.

Det var knappast kul eller skönt att träna idag, men jag ska verkligen försöka köra liknande pass varje vecka, för burpees är sjukt effektiva och armhävningar vill jag ju bara klara av. Jag vill verkligen kunna göra 10 armhävningar på fötterna någon gång i framtiden, och förhoppningsvis känner jag av förbättring under minuterna med burpees.

Ikväll börjar Trinny & Susannah stylar om Sverige!! Älskar det programmet :) Och istället för att sitta i soffan tänkte jag cykla. Får se om jag orkar hela timmen eller om jag kliver av efter halva, man sitter sjukt obekvämt på våran cykel, lutar framåt på nåt vis så man får all tyngt på händerna vilket gör ont i slutet. Synd!

bild lånad från google.se

 

 

 

One thought on “Burpees

  1. Håller med dig om armhävningar så sjukt svårt. Står på knäna och avlider nästan av 10. Och klarar jag tio inser jag att tekniken är helt fel och att jag fuskar. Önskan arts tå på fötterna, men det känns om jag är långt ifrån. men tränar man sig stark i resten av kroppen borde den lättare kunna lyfta sig själv i en armhävning:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *