VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Djurplågeri och Nonchalans

Förra veckan berättade jag om Råttans besök på djursjukhuset. Ett besök som resulterade i upptäckt av tumörer, vilket såklart var en chock eftersom vi sökte för klåda.

3 500 kronor fattigare åkte jag hem efter att ha fått info om att hudproverna sannolikt skulle vara klara innan helgen.20191015_092144Eftersom klådan sannolikt besvärar Inez mer än tumörerna just nu kändes det ändå bra att veta att hon skulle bli av med den. Särskilt eftersom veterinären berättade att kraftig klåda kan likställas med svår smärta..

Eftersom jag inte hört ett pip från djursjukhuset i fredags em, Råttan fortsatt kliade sig som besatt OCH vi hittat ännu en misstänkt tumör i ”armhålan” ringde jag djursjukhuset.20191015_092213Jag fick då information om att hudproverna avseende klådan var klara och att de visat både streptococker och svamp i huden!

Eftersom jag är mycket angelägen om att lindra klådan frågade jag såklart om jag kunde hämta ut läkemedel på momangen.

Svaret var då att veterinären som undersökt Råttan jobbar halvtid och hade gått för dagen så det skulle inte läggas in något recept förrän efter helgen, vilket jag anser var rent djurplågeri och grymt nonchalant!..20191015_092136Jag misstänker att jag inte var särskilt trevlig på rösten när jag undrade om man tyckte det var rimligt att Inez skulle fortsätta plågas av sin klåda hela helgen för att djursjukhuset hudspecialist jobbar halvtid!!20191015_092116Man skulle ju kunnat tro att någon från djursjukhuset återkopplade direkt måndag morgon. Men icke sa Nicke!

Sent igår em ringde de tillbaka och meddelade att recept på antibiotika och specialshampo och balsam var inlagt. Dock för sent för att hitta ett apotek med allt hemma..20191011_114603Gällande tumörerna har vi inte hört något nytt och när jag nämnde den nyupptäckta var svaret ”En tumör i taget”..

Strax ankommer vi Alvesta där vår bästis (hundvakt och privatchaufför) Björn väntar för att köra oss till närmast välsorterade apotek på stört!

Fortsättning följer… //Å20191011_114655


Kommentarer


  1. Ann C 15 oktober, 2019 on 11:20 Svara

    Fy fan vad dåligt! Hur tänker man liksom? Hoppas allt ordnar sig för Råttan.

  2. Tina 15 oktober, 2019 on 11:34 Svara

    Ta kontakt med den som är chef för den klinik var på, detta är helt galet att dom låtit bli att engagera sig.
    Stackars lilla Inez 🙁

  3. Annica 15 oktober, 2019 on 12:34 Svara

    Åza – jag hade bytt vetrinär. Vi använde oss av Evidensia men bytte till V-ö Nya när vi fick i stort sett samma bemötande som det du beskriver. Hemskt dåligt skött av dem va det!
    Vi fick journalen överför och ett fantastisk bemötande hos ny vetrinär!
    Hoppas ni får det att kännas bättre för lilla Inez!
    Kram

  4. Susanne 15 oktober, 2019 on 13:09 Svara

    Någonstans känns det som om det vore rimligt av vederbörande veterinär stt i samband med provsvaren avlästs, skrev ut recept och meddelade t ex via annan personal på plats om provsvar och att recept var klart. Deltid eller inte, veterinär kunde delegerat de hon inte hann med.

  5. Emelie 15 oktober, 2019 on 14:04 Svara

    Tyvärr är väl evedensia i Växjö rätt kända fr exakt denna typen av händelser. Om du inte misstycker vill jag verkligen rekommendera Katarina Sandelin på Växjö nya djurklinik. Hon är FANTASTISK! Otroligt kompetent, djuret kommer i första han pch ett plus är ju såklart att hon är otroligt duktig på just tumörer? mvh Emelie plus Hollie (golden som nyligen opererat bort tumörer)

  6. Eva 15 oktober, 2019 on 19:38 Svara

    Byt veterinär men skriv till klinikchefen och ge dina synpunkter och kräv ett skriftligt svar.
    Undrar vart intresset för djuret och ägare tog vägen, är det mer profiten som styr i dag?
    Har genom min numera avlidna hund också tråkig erfarenhet av veterinärvård vilket var på ett större djursjukhus i Sverige .
    Större klinik med specialister ger inte alltid den feedback vi ägare önskar få, tyvärr.

  7. Ann-Charlott 15 oktober, 2019 on 20:11 Svara

    Hej!
    Jag var på Evidensia med min boxer flera gånger i sommar och fick i princip samma bemötande- bytte till Växjö Nya, och var fått mycket professionell hjälp pluss ett varmt och fantastiskt bemötande. Rekommenderas starkt!

Lämna ett svar till Ann-Charlott Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna