VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Välj dina Strider och Kom inte Hem

Större delen av min tillvaro går sedan en tid tillbaka åt att hantera konflikter och jag har verkligen tagit till mig av råden att ”välja mina strider”. Men när jag gör det kommer det hela tiden nya…

För att nämna några pågående är det ju den mot Mathem.se och Klarna där nästa steg är anmälan till Datainspektionen men där har det faktiskt seglat upp en liten strimma hopp genom ett samtal jag fick igår men inte kan berätta om än.20180929_192318Sedan har jag konflikten med hyresvärden som trots månader av missförhållanden på kontoret inte erbjuder någon nedsättning av hyran och vägrar ”prata” med mig annat än genom ombud hos Fastighetsägarna.

Trollet och Tomten orkar jag knappt nämna. De lurar liksom alltid bakom knuten och ”berikar” våra liv med hat och galenskaper. Postnord däremot har faktiskt lyckats leverera en postavi till mig sedan i våras så det finns ju faktiskt saker som löser sig om man ligger på.

Däremot har jag såklart uppstått nya konflikter denna veckan. Eftersom en verkar löst drog jag såklart på mig två nya. Först med Sky Tours som lurade mig när jag köpte flygresa och senare Com Hem som är min telefoni, tv och bredbandsoperatör.

Förra onsdagen (alltså för 10 dagar sedan) upptäckte jag att mitt bredband och tv inte fungerade men eftersom jag skulle befinna mig mycket på resande fot fr o m  eftermiddagen valde jag bort den striden och utgick ifrån att allt skulle fungera när jag kom hem igen.20180929_192302Nu visade det sig att det inte gjorde det och därför ringde jag kundtjänst och fick plats nr 47 i kön på torsdagsmorgonen. Så småningom fick jag bekräftat att det är en driftstörning i mitt område (som om jag inte fattat det), att de jobbade på att lösa problemet och att det förmodligen skulle vara löst fredag kl 16.00. Jag bad då vänligt om att få en nedsättning av fakturan för de dagar tjänsten jag köper av Com Hem inte fungerat men blev då upplyst om att nedsättning endast sker fr o m den dag man själv har upptäckt OCH felanmält till kundtjänst.

Jag förklarade då att jag inte prioriterade 40 minuters telefonkö eftersom jag skulle vara borta mycket. Svaret var att det var olyckligt trots att tjejen i kundtjänst kunde se i loggen att det mycket riktigt varit driftstörningar den senaste veckan. Därmed kan vi kanske en gång för alla konstatera att det INTE lönar sig att välja sina strider…20180929_192137Det hela slutade med att jag bad dem åtminstone dra av för dagarna från min felanmälan till tjänsten kommer igång igen men se det gick inte heller TROTS att Com Hem kommer meddela mig via sms när tjänsten fungerar igen. Då måste jag nämligen köa till kundtjänst igen för att meddela dem att de meddelat mig att de just meddelat mig att driftstörningarna jag felanmält till dem är avhjälpta och att jag därmed vill meddela dem att jag önskar nedsättning av fakturan. SMIDIGT eller bara ett sätt att trötta ut sina kunder så de inte orkar stå på sig?!

Nå väl, inget ont som inte för något gott med sig. Eftersom jag inte kunde kolla på varken tv eller HBO igår kom jag i säng tidigt och efter att ha snott vårt mobila bredband från kontoret ser jag verkligen fram emot en kväll med Vampire Diaries maraton tillsammans med Råttan i soffan. //Å

Ps. Klänningen på bilden är en av höstnyheterna från Love Forever och faktiskt så ny att min vän Terece lovat lägga upp den i webbshoppen under kvällen. Fotograf är svägisen/kollegan på kontorsbalkongen i går.. 🙂


Kommentarer


  1. Lars Karlsson 29 september, 2018 on 20:39 Svara

    Så snygg klänning.
    Sen det här med strider kan man se på många sätt.
    Så jag tar inte den striden .
    Men jag hade blivit väldigt sur på sådana saker som du är utsatt för. Dom stridena hade jag också tagit.
    Kram L

    • Åza Brennander 29 september, 2018 on 20:42 Svara

      Bra att vi är överens Lars! Roligt att du tycker om den! Kram Å

  2. Sofia 29 september, 2018 on 21:07 Svara

    Va har du snott vårt bredband från kontoret!! ? Lysande idé – attans att jag inte kom på den… ?

    Om inte routern är tillbaka kl 09 på måndag morgon så kan du väl vara gullig och meddela mig så kan jag ta sovmorgon… ??

    Kram

    • Åza Brennander 29 september, 2018 on 21:15 Svara

      Tänker att sovmorgon är en god idé….. Puss på dig!

  3. Agneta 30 september, 2018 on 00:37 Svara

    Älsk på klänningen iallafall . Så min stil!

    • Åza Brennander 30 september, 2018 on 09:43 Svara

      Ja visst är den fin! Tack snälla❤

  4. Helén 30 september, 2018 on 02:39 Svara

    Comhem är tyvärr bara skit. Vi hade exakt samma problem när vi bodde i lägenhet. Vi hade inte tv,data ej heller telefon. Nu råkar det vara så att min sambo inte vågar ta striderna. Men se det gör jag. Han hade med sin jobb mobil och skulle ringa. Jag tog tag i saken medans han var ute. Ringde upp dem och förklara saken. Vi skulle få 75 kr nedsatt. Men se det gick jag inte med på. Jag sa till den stackars killen som svarade. ”Kan du jobba hemifrån utan bredband? Kan du ringa till din mamma som ligger och är sjuk utan telefon?”. Nä det kunde han inte,men kunde inte ge mer i ersättning. Så jag drog till med att jag skulle anmäla dem till KO och ARN. Samt berätta för folk vilket dåligt bolag de var. Att de inte ens tog hänsyn till att inte kunna ringa en döende förälder ( hon dog först 5 år senare). Att jag riskerade att få sparken från mitt jobb då jag ej kunde sköta det. Plus en del andra saker. När jag 45 min senare var klar fick jag 75kr×25 dagar (borta i 5), jag fick även 3 månader gratis uppkoppling, tv och telefoni. Han hoppades att jag var nöjd. Ja jag ska samtala med min sambo, om han inte är nöjd återkommer jag. Kan säga att jag hade en mycket förvånad men nöjd sambo efteråt. Efter det överlåter han till mig alla konflikter

    • Åza Brennander 30 september, 2018 on 09:42 Svara

      Wow!!! Bra jobbat. Eftersom inte heller jag är särskilt konflikträdd ska det bli intressant att se vad de erbjuder.. Tack för Pepp! Kram Å

  5. Lotta C Widerstedt 30 september, 2018 on 05:24 Svara

    Hej Åsa! Har exakt samma erfarenhet av ComHem, mkt igenkänning där! Bredbandet och uppkopplingen krånglar ofta och de hänvisar till olika telefonköer så att man måste ”börja om” när man äntligen kommit fram. Funderar nu allvarligt på att byta operatör! Kram

    • Åza Brennander 30 september, 2018 on 09:39 Svara

      Det är faktiskt bedrövligt hur illa det funkar. Jag med men det är ju lite knöligt.. Kram

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna