VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

Stort MISSNÖJE och mycket IRRITATION samt en liten PRESENT

Nu bara måste jag få berätta varför jag i ett halvår har jag blivit på dåligt humör VARJE gång jag startat min bärbara dator. Eftersom det händer några gånger om dagen kan du kanske förstå hur mycket den har påverkat mig..

I slutet på förra året hände det en liten olycka. Officiellt var det ”någon” som välte ut ett glas saft över tangentbordet men det kan också ha varit ”någon” som viftade ut ett glas rödvin.. Oavsett gärningsman (eller kvinna) slutade ungefär halva tangentbordet fungera. Tangenter som delete, frågetecken, Å, Ä, Ö m fl var helt döda vilket blir ganska svårjobbat när man skriver så mycket som jag gör varje dag.

Eftersom jag varit förnuftig nog att teckna en drulleförsäkring hos HP med fri upphämtning och återlämning (inom 10 arbetsdagar) såg jag dock en ganska snabb lösning på problemet, det var i alla fall vad jag trodde.

Den 30 januari anmälde jag upphämtning till kundservice på HP. Tre veckor senare hade jag fått en fraktsedel men inte hört ett knyst. Kontaktade då HP igen och fick veta att den som mottog min anmälan vabbat och sedan glömt bort att slutföra ordern. Så jag gjorde ett nytt försök, fick en  ny fraktsedel, en tomkartong och väntade på upphämtning. Efter ytterligare en vecka hade ingen hört av sig och jag ringde HP igen. Fick då svaret att den som tagit emot ordern var sjukskriven och att den därför blivit liggande…

Nytt försök med resultatet att jag fick ytterligare TRE fraktsedlar, varav en på norska. Kontaktade återigen HP kundservice OCH högsta chefen, (som jag även tidigare mailat mitt missnöje till över hur de misssköter sina kunder), svaret jag fick var att de hade liiite problem med både Infocare och Bring. Mitt problem var att jag då, mer än en månad efter att jag anmält felet första gången, gick in i en period med mycket resor då jag absolut inte kunde vara utan min lap top…

När jag återigen tog upp ärendet den 15 maj fick blev jag uppmanad att själv ordna emballage och lämna in min dator på närmaste upphämtningsställe. TROTS att jag alltså betalat för tjänsten att HP skulle både hämta och lämna tillbaka min dator till mig personligen. Gissa om jag gick i taket igen, med påföljden att HP AVSKREV mitt ärende, vilket jag av en tillfällighet fick veta när jag ringde dem igen för att tala om att datorn fortfarande stod och väntade på upphämtning på mitt kontor!! När jag frågade VARFÖR de avskrivit mitt ärende var svaret ”det kan vi inte svara på”.20180614_122313Efter att ha bråkat än en gång med kundtjänsten på HP levererades slutligen en tomkartong till postombud (alltså inte till kontoret) och nya fraktsedlar igen, varefter svägerskan faktiskt lyckades med konststycket att få datorn upphämtad. Igår levererades den tillbaka, alltså ytterligare en månad efter att jag anmält felet för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men du ska inte tro att den levererades till kontoret så som ingår i tjänsten jag köpt av HP. Nej jag fick självklart hämta upp den själv hos närmaste postombud!

En sak är säker. Det blir ALDRIG mer en HP dator för mig! Inte för att det är fel på produkterna, jag har varit en nöjd användare i c:a 20 år så det beror uteslutande på att kundvården och bemötandet SUGER. Fy HP!!

Nu till något betydligt trevligare. Igår överraskade jag nämligen svägerskan/kollegan med en liten present eftersom hon ALLTID ställer upp för mig. 20180614_122146Hon blev jätteglad och faktiskt lite rörd tror jag minsann över den fina trätavlan hon önskat sig från Mellow Design med Håkan Hellström citat. //Å


Kommentarer


  1. jeja 14 juni, 2018 on 16:17 Svara

    Meeen jisses vilken ordning puh !!!!Och så tror man det ska vara bra med service =) Go Åza!!!

    • Åza Brennander 15 juni, 2018 on 20:23 Svara

      Dålig med service på HP… I go! 😉 Kram Å

  2. WOW 19 september, 2018 on 13:32 Svara

    Wow, hur kunde de göra något sånt???

    • Åza Brennander 19 september, 2018 on 15:44 Svara

      Ja det är en fråga även vi ställer oss… Kram Å

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna