André Dahlgren Melin heter jag och är pappa till Ella åtta år och pappabloggare här på Allt för föräldrar. Här kommer ni att få följa med på min resa genom livet som bandymålvakt, småbarnsförälder och allt som har med mitt fartfyllda liv att göra. Välkommen att följa med på min ärliga resa här på Allt för föräldrar!

Så undviker du förhoppningsvis en depression!

Efter en riktigt fullspäckad vecka med många människor i rörelse här hemma så är det nu väldigt lugnt här. Veckan har verkligen varit fantastiskt med mycket glädje och skratt, jag har till och med kunnat leva lite i nuet. Men när det händer mycket under dagarna så blir jag väldigt trött och slut i huvudet på grund av min depression, kan liksom försvinna från samtalsämnen och verka lite osocial av mig. Fast det har blivit så mycket bättre om man jämför med Augusti förra året då jag började hamna i depressionen. Det går liksom åt rätt håll trots allt :)

Framgången har nog varit att jag fått träffa otroligt duktiga människor som hjälpt mig framåt som bland annat min fysioterapeut. Hon har hjälpt mig med min nackskada men även att bygga upp hela kroppen och få motivation i livet. Så träning har nog en stor del till att må bättre trots att promenaderna som jag började med kändes hopplöst i början. Har även min psykolog att tacka som också hon fortfarande hjälper mig framåt i livet med alla mina hjärnspöken. Nu kanske det låter som att jag är helt återställd, men det är jag verkligen inte och jag har en lång väg kvar till att bli mig själv igen.

Så för att förhoppningsvis kunna undgå en depression så har jag några tips åt er:

* Träna regelbundet. Det behöver inte mena ett gympass på 2 timmar varje dag utan kanske en promenad varje dag. Ta dig ut och rör på dig.

* Träffa dina vänner någon gång i veckan. Du kanske kan ta två flugor i en smäll och ta med dig den vännen på promenaden.

* Ät mat! Även här behöver du inte äta supernyttigt som alla fitnesskonton via sociala medier visar upp med sina fantastiskt fina bilder. Huvuduppgiften är att du får i dig alla mål mat per dag. Ingen orkar ställa sig och göra superfina måltider varje dag för att sedan visa upp sina perfekta liv via de sociala medierna. De flesta tar dessa bilder under helgerna i olika vinkar och olika sammanhang för att det ska se ut som det görs varje dag.

* Stressa inte! All stress tar död på din kropp, försök ta saker som dom kommer och gör det bästa utav situationen.

* Ta alltid kontakt med din läkare så fort du börjar känna dig annorlunda i ditt beteende. Det finns alltid riktigt bra hjälp att få och det är inget att skämmas över! Glöm aldrig det!

Espresso Shot (2)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *