Bröllopsbilder – några favoriter

Vi fick ju som sagt bröllopsbilderna igår, totalt 576 st om vi räknar med både färg och svartvit. Gud som vi frossade och mindes tillbaka. Så magiskt. Här kommer fem av mina favoriter än så länge. Det finns så otroligt många fler fina.

fullsizeoutput_29a3

De magiskt fina buketterna som min kära syster gjort.

fullsizeoutput_29e7

fullsizeoutput_29f2

Min stiliga make.

fullsizeoutput_29fb

Med svärfars fina Saab V4, som vi trodde att vi skulle åka i, men som det inte blev. Den fick komma med på några bilder i a f och det är vi så glada över.

fullsizeoutput_2a08

Jag är så glad att vi ser så avslappnade ut på det här kortet, för det var jag inte. Jag klistrade på ett leende och bara gick. Det enda jag tänkte på var: Gå inte för fort nu! :)

Nästa inlägg blir bilder på vår fina festlokal. Vi är så tacksamma över att fotografen hann knäppa bilder på alla dekorationerna så att vi har bra bilder på det.

Stay tuned!

Bilder av fantastiska Pink Stripe Photography

Update

Herre Gud vilket tempo livet fick helt plötsligt och då behöver jag inte tänka på hämtning och lämning på förskolan än. *pust* Jag ska absolut inte klaga. Jag har ju saknat jobbet och tycker att det är grymt kul att vara tillbaka, men jag har inte anpassat mig till att det går mer i 100 km/h istället för kanske 70. Slut på lunket och att göra hushållsarbete på dagarna i egen takt. Nu är det jobb, laga mat, plocka, natta, träna (kanske), städa, vika tvätt, tvätta, sitta i soffan i kanske 1 h och sedan sängen. Så var den dagen förbi. När jag kommer hem och träffar Agnes så njuter jag verkligen så mycket mer under de timmarna än när jag var med henne hela dagarna, i alla fall på slutet. Jag får liksom det bästa av två världar, för mig i a f.

I helgen var vi på dop för lilla Axel. Axels pappa var bestman på bröllopet så de är goda vänner till oss. Så mysigt och fullt ös.

fullsizeoutput_2995

fullsizeoutput_2997

Nähä, nu ska jag kolla på bröllopsbilderna. De har äntligen kommit från fotografen. Förbered er på bildkavalkad snart!

MTB, Kräftskiva och löpning

fullsizeoutput_293c

fullsizeoutput_293e

Jag överlevde MTB-rundan igår. Jag hade en melt-down redan efter 300 m när vi skulle in på stig direkt med rötter och stenar. Jag muttrade något om att jag inte alls gillade det och att de kunde cykla på egen hand. haha Mitt tålamod är kanske inte det bästa alltid. Jag vill liksom kunna det direkt, men inser i nästa sekund att jag inte ska ställa så höga krav på mig. Mr K och svågern peppade mig och var lugna så vi fortsatte. Tänk vad de får stå ut med! :)

Gud vad mycket jag behöver öva på tekniken. Grusväg och lite jämnar stig är inga problem, det är när det kommer stenar och rötter och jag måste parera, då blir jag rädd och kliver av. Att komma igång igen är inte heller lätt tycker jag, då blir det att jag sparkar mig fram tills det blir lite planare och jämnare. När du cyklar racer behöver du inte direkt tänka så mycket på sånt. Du kopplar på skorna på pedalerna när du startar och sedan tar du av dem när du kommer hem från rundan. Jag hade en mixad känsla efteråt. På ett sätt vill jag cykla mer så att jag blir bättre, och på ett sätt känner jag: Nej, jag håller mig till min racer. Idag känner jag helt klart att jag vill ge mig ut igen och bli bättre. Jag får ge mig ut någon helg och cykla i skogarna här runt omkring och börja nöta.

fullsizeoutput_293f

Igår kväll var det ju kräftskiva och det föll på min lott att vara chaufför. Mr K har kört rätt många gånger under sommaren. Det var jättetrevligt! Många av de som kommer träffar vi bara en gång/år så det är kul att få en update om vad som händer i deras liv. Det regnade ju rätt rejält så vi fick lägga ner lekarna. Jag är inte så ledsen över det direkt! Det blev ett musikquiz istället och förutom det satt vi mest bara och pratade. Vi kunde ändå sitta ute i partytältet och med en stickad tröja funkade det jättebra. Det hör ju till att sitta ute när det är kräftskiva.

Jag är lite småseg idag, trots att jag var nykter. Jag somnade kl 3 och vaknade första gången 08:20. Sedan somnade jag om till halv tio. När våra nattgäster åkt hem gav jag mig ut på en promenad som blev till en löprunda, en lugn och skön sådan på totalt 7 km, blev kanske 6 km löpning. Jag älskar de kravlösa träningspassen då jag inte jagar efter att slå tider. Det är de som verkligen ger endorfiner och som ger mig så mycket energi. Lovely! Vädret var växlande, minst sagt. Hällregn, sol, blåst. Ja, det mesta. Jag var mycket piggare när jag kom hem.

fullsizeoutput_2940

Till lunch slängde jag ihop en omelett med vad vi hade hemma. Blev getost, tomat, squash och morötter. Hade i 3 ägg för att få i mig bra med protein. Jag strödde även på lite timjan. Riktigt gott blev det!

fullsizeoutput_2942

Snart kommer Agnes hem igen och jag riktigt längtar! Det är skönt att vara själv, men det är så mysigt när hon är hemma igen. Det är ju något som fattas när hon inte är här. Hon har haft en kanonhelg med farmor och farfar och förhoppningsvis har hon inte kört slut på dem totalt. Hon hade bland annat fått tag i hemtelefonen och ringt farbror på förmiddagen. :) Fullt ös medvetslös, som alltid!

Hoppas ni haft en fin helg!

Fredagsfys före fredagsmys

fullsizeoutput_2926

fullsizeoutput_2927

fullsizeoutput_292a

fullsizeoutput_2928

Idag bestämde jag mig för att ge mig ut på en löprunda innan kvällen. Så himla härligt väder! Det gäller att passa på nu. Snart står vi där med tre lager på både överkroppen och underkroppen och med mössa och vantar när vi ska ut. Den här rundan tar jag definitivt med mig som en av de bättre under sommaren. Det blev 8,4 km löpning i lugnt tempo. Det var länge sedan jag sprang så långt.

Ni kanske undrar hur en vanlig träningsvecka ser ut för mig? Den här veckan har sett ut så här:

Måndag: Styrketräning (hela kroppen)

Tisdag: Jogging/PW 1 mil

Onsdag: 40 min yoga (Den stretchen behövde jag verkligen!)

Torsdag: Styrketräning (hela kroppen)

Fredag: Löpning 8,4 km

Lördag: MTB-cykling med Mr K och svåger.

Jag är ju ingen MTB-cyklist, men förra året köpte jag en cykel för att kunna cykla ihop med Mr K som gillar det mer än landsvägscykling. Han är med och ansvarar för en del av banan under Västgötaloppet som går här i Ulricehamn 23 september, så vi ska cykla den imorgon. Riktigt spännande! Återstår att se om jag överlever! :)

Jag är medveten om att min träning inte kommer se ut så här under hösten eftersom vardagen blir helt annorlunda. Får jag ihop 3 pass/vecka så är jag glad. På veckorna blir det efter nattning av Agnes och då inte så långa pass. Kanske 5 km löpning eller 40 min styrka. På helgen hoppas jag på att få in ett pass som är lite längre, beroende på vad som är på agendan. Jag hoppas verkligen inte att Agnes blir mycket sjuk och att vi klarar oss någorlunda från det också, men jag är helt klart beredd på att vi kommer vara förkylda/sjuka. Det kommer ju på köpet vid förskolestart.

Under mammaledigheten har jag medvetet passat på att träna mycket och förbättra min fysik. Helt ärligt så har jag aldrig varit i så bra form som nu och planen är att bara bibehålla formen nu, inte bli bättre. Det är betydligt lättare. För mig är träning något som jag mår bra av, som skapar endorfiner. Jag älskar verkligen att känna mig stark och fräsch i kroppen.

Back at work

fullsizeoutput_2921

Jag har precis ätit lunch på jobbet och ska snart gå iväg på ett möte. Det känns helt klart lite småkonstigt att vara tillbaka på jobbet. Vi har bytt arbetsrum och jag har ett nytt skrivbord. Det är bekant, men ändå inte. Jag har ju varit och hälsat på flera gånger under året jag varit borta, men jag har ju inte haft mina grejer här då.

fullsizeoutput_2922

fullsizeoutput_291f

På förmiddagen har jag packat upp alla mina grejer och strukturerat upp allt, hämtat kontorsmaterial då majoriteten av mina pennor torkat, och börjat planera första ämneslaget (möte med min ämnesgrupp) som jag håller i på onsdag. Jag är numera förstelärare i företagsekonomi, UF och juridik och då är det mitt jobb att utveckla ämnet på skolan jag arbetar.

Idag är jag själv precis hela dagen. Så konstig känsla. Jag längtar efter de här dagarna nu, efter att ha haft få dagar det senaste året då jag varit helt själv. Efter mötet ska jag till tandläkaren och sedan hem. Planen är att träna och sedan bara käka gott och kolla på serier och filmer. Mr K är med Agnes hos svärisarna där hon ska vara till söndag. Han kommer hem imorgon då vi ska på den årliga kräftskivan. Jag ska verkligen njuta den här helgen och tanka massvis med egentid.

Hoppas ni har en fin fredag!