#älskamorronträning

Det är min favvo tag på Instagram. Idag hade jag möjligheten att köra ett lite längre pass, eftersom jag kör ett väldigt ordnat styrkeupplägg nu så kör jag alltid det först, och sedan om jag har tid och lust laddar jag om för intervaller eller en längre konditionsintervall efteråt. Träningen just nu är väldigt mycket passa på när jag väl är det. Då får det bli lite långa pass ibland – det är skönt och svettigt! Imorse skulle jag köra veckans första (?) styrkepass – och när jag öppnar väskan (klockan var strax efter 05), SUCK, skorna är hemma. Hade jag varit inne i stan på CF boxen hade det inte varit några problem att köra barfota, men på gymmet – ne, går inte så bra. Så jag fastnade på cykeln med bästa sällskapet Camilla. Aldrig har väl en svettig tung cykel timme gått så fort :) Idag har jag lite lyxigt så jag hinner köra knäböjspasset i eftermiddag istället. Detta är tredje perioden i denna cykel av styrka. Jag är på tunga reps och många set nu. Nästa vecka skall jag köra 1RM, alltså MAX i övningarna för att har nya mätvärden till efter nyår. Spännande! Jag förlorade mycket styrka när jag var gravid med Julie eftersom jag inte kunde träna så länge som jag önskade. Det är som det är med det men jag har halkat väldigt mycket efter och kan fortfarande inte springa längre sträckor eller göra tunga marklyft. Jag längtar till träningen gjort sitt om man säger så.

Sjukt effektiv morron annars, hemma strax efter 6.30 – äta frukost, utfodra barn, duscha, städa golven och organisera (slänga) 3 garderober! #älskamorronträning alltså :)

 

20131212-094033.jpg

20131212-094054.jpg

Lämna en kommentar

annonser