Kom ihåg mig

Ointressant

Så känns mitt liv just nu. Inget kul att skriva om så håller mig borta ett litet tag till. Ni får följa mig på Instagram i stället. @saratilling

20140414-151709.jpg

Nästa gång ni ser mig kanske håret är så här kort. Den som lever får se

Rörlighetsövningar del II

Ok. Det var visst populärt att visa olika övningar för att förbättra din rörlighet. Nu är min fråga; Har du gjort dem? Känner du någon skillnad?

Idag ska jag visa dynamiska stretchövningar och övningar som aktiverar musklerna som till största del används vid knäböj och marklyft. Dessa är bra att utföra precis innan träning då viss forskning visar att statisk stretch i direkt anslutning till ett pass faktiskt kan försämra din prestation.

1)

20140404-104306.jpg

20140404-104317.jpg

Ställ upp två lådor/bänkar som på bilden och ta en kettlebell eller hantel. Tänk på att det är uppvärmning så börja med en lättare vikt. Ställ dig axelbrett isär och håll vikten mellan benen. Håll bröstet högt och tyngden på hela foten. Gå långsamt ner och tänk dig att du har en pinne rakt igenom kroppen. Du ska gå RAKT ner. Stanna där du känner att tar emot i höfterna och sitt kvar i nedersta läget i några sekunder innan du åter går upp. Här ska rumpan inte sticka iväg så se till att hålla stark bål och bröstet högt. Tryck ifrån med hälarna och hitta kontakt med rumpa och baksida lår. Upprepa 6-8 gånger.

I set nr två kan du gå något bredare med fötterna och i sista kan du stå sumo. Peka tårna utåt och låt knäna följa i samma riktning.

2)

20140404-105221.jpg

20140404-105234.jpg

Här fokuserar vi på bröstryggen. Ligg på sidan och lägg händerna ihop framför din ansikte. Lägg det övre benet något framför dig. Rotera nu den övre armen rakt ut åt andra sidan och låt fötterna ligga kvar i marken. Målet är att båda skulderbladen ska ligga platt i golvet. Återgå till startposition. Har du inga problem med detta kan du testa andra sidan och känns det inget där heller så är du helt enkelt rörlig här och kan med fördel hoppa över övningen

3)

20140404-105943.jpg

20140404-105954.jpg

20140404-110004.jpg

Ställ dig i en armhävningsposition. Händerna rakt in under axlarna, neutral svank och sug in naveln. För nu ena armen ut åt sidan och sträck ut den rakt upp. Här stretchar vi bröst samtidigt som vi aktiverar de sneda och inre magmusklerna. Stå kvar några sekunder och upprepa på andra sidan.

4)

20140411-230145.jpg

Bulgarian split. Aktivering av säte och baksida lår samt stretch för höftböjare och framsida lår.
Lägg upp en fot på en låda/bänk och ta ett stort kliv framåt. Nu ska du gå rakt ner. Tänk dig att du har en vägg tätt framför och bakom dig. Ju mer uppträtt du håller dig ju mer kommer du åt de olika musklerna

Fota/filma gärna före och efter stretch. Ser/märker du någon skillnad?

Ha kul för fan

Ja. Så mycket roligare det blir när man tar bort alla måsten. Jag tänker faktiskt ta bort det ordet från mitt vokabulär. Jag måste fan ingenting. Punkt

Jo, en sak. Jag måste vara JAG. För min och för min familjs skull. Jag är bäst då. Jag mår bra då. Jag är jag och ingen annan.

Kärlek ❤️

20140402-102037.jpg

Klockan 8

Exakt så mycket var klockan när ungarna behagade att vakna imorse. Otroligt skönt att få sitta och äta sin frukost i lugn och ro. Hur ofta händer det på en skala?

20140331-223544.jpg
exakt så här busiga är de ny för tiden

Idag har jag varit lite hängig. Rädd för att en rejäl förkylning skulle bryta ut hoppade jag träningen med Victor. Hatar att bara kolla på. Vill också. Tar revansch imorgon dock. Om jag inte är kass vill säga. Därav ska jag hoppa i säng nu. 8 h sömn är ett måste. Woop woop

Svacka

Jag har fortfarande ingen motivation till träning. Det är roligt och jag gör det, men mer än så blir det liksom inte. För några dagar sedan åkte jag tom iväg kl 8 på kvällen för att jag skulle göra mina front squats enligt min squat rutin. Frågan är nu..

Varför gör jag det? Och för vems skull?

Jag har funderat mycket på det här på sistone och mina svar ändras från stund till stund, men ärligt talat så har jag nog tappat hela grejen med att träna för att må bra. Jag tränar bara för resultat. Mer vikter på stången, fler reps, mer uthållig. För att visa ANDRA att jag är duktig

20140329-104445.jpg

Jag vill inte woda i min ensamhet och jag har bestämt mig för att inte tvinga mig till det heller. Jag har ingen kommande tävling och jag behöver inte visa för någon annan än mig själv. Jag slänger in lite ryck och frivändningar här och där och jag wodar när jag tränar med någon annan, men annars blir det mest strikt.

Jag tror ärligt talat detta är ganska vanligt inom crossfit. Det jämförs hit och dit och jag hör ofta att det blir en press. Det är inte crossfit som är boven dock. Det är du själv. Det är du som jämför, du som stressar, du som vill så mycket och jag är en av dem.

Det är slut på det nu. En gång för alla.

Idag ska jag träna med Lilleman. Jag ska ha roligt. Jo, jag ska göra dem där äckliga front squatsen, men idag är det för att jag vill. Inte för att bevisa för någon annan

annonser