Ida-Maria är en något rastlös och lat själ som gillar resor, lagom mycket motion, ganska mycket Netflix och en hel del godis. Häng med i hennes liv i en härligt ärlig blogg om livet som 35+ mamma i Stockholm. Två barn,en make och ett heltidsarbete. Kontakt: [email protected]

Imorgon reser vi vidare!

Vi har vår sista dag i Kroatien. I morgon åker vi vidare på vår roadtrip, Italien väntar.

Dagen spenderades på stranden för min del medan resten av gänget åkte iväg på en båtutflykt. Jag är läskigt rädd för båtar och blir väldigt lätt sjösjuk så jag valde att stanna kvar på land. På så vis fick jag en dag helt för mig själv. Typ den första på över en månad faktiskt. Jag har ju varit med barnen 24/7 sedan sommarlovet började.

Jag låg på en solstol tre timmar, åt lunch , solade en stund till och sen åkte jag hem till huset. Hängde hemma i ca tre timmar : tvättade, vilade, började packa och duschade. Sen kom alla hem igen. Lugn och skön dag alltså.

Tog inga bilder idag så jag bjuder på blandade bilder från de senaste dagarna istället ..

Vi har åkt trampbåt på Icic Beach och har ätit middag i vår by Kastav. Mysiga dagar !

Kroatien

Långt bort från charterhotell och turiststråk befinner vi oss i Kroatien. I en by/ort som heter Kastav. Vi må ha nära till hav och strand men här finns inga stora hotellkomplex.

Vi hyr en lägenhet ovanpå en villa där ägarfamiljen bor på undervåningen. Fungerar jättebra. Vi har en magisk by över bukten så vi sitter mest på vår altan och tittar på utsikten!

Här knappt tagit nåra foton sen vi kom hit. Skönt att detoxa lite.

Eftersom det bara finns stensträndet och klippor här fick vi köpa badskor på en gång. Går inte att gå på stenarna utan, gör så ont om fötterna ! Ajaj. Så nu bär vi alla snygga skor om fötterna när vi badar.

Igår hade vi regn och åska på eftermiddagen. Det sägs att det ska vara dåligt väder hela dagen idag, vad det nu betyder. Ihållande eller skurar? Vi får se.

Roadtrip

Nästan en vecka har gått på vår rundresa i Europa. Vi åkte förra fredagen och idag är det torsdag. I skrivande stund ligger jag i sängen i vår lägenhet i Slovenien. Klockan är strax innan 07 på morgonen. Resten av familjen sover men snart måste de vakna för vi ska ha en tidig start. Vi checkar nämligen ut idag och ska åka vidare på vår resa. Kroatien väntar !

Vi började vår resa i Österrike som ni kan se en vlogg av nedan. Där vandrade vi i berg, åkte Rodel och tittade på vyer. Mycket mäktigt och coolt ! Gillade alperna väldigt mycket !

Vi bodde i en ort som heter Gattererberg i ett hus mitt i backen, på 1200 meters höjd. Därifrån hade vi nära till alla olika aktiviteter, som Rodel och bergbana upp till bergstoppar och andra byar.

Efter Österrike är vi nu i Slovenien. Bor i en by som heter Visoko som ligger 25 min från Ljubljana. Här råder lugnet och grönskan. Barnvänligt med stor trädgård. Moderna lägenheter. Vi har det så bra här!

Vårt boende i Visoko heter Pr’Fik och rekommenderas varmt. Trevlig personal, bra service, toppmoderna lägenheter, cyklar att låna gratis etc etc.

Igår besökte vi Ljubljana över dagen. Mycket vacker stad ! Att strosa runt i gränderna, äta lunch och titta i butiker ett par timmar var inga problem.

Nu längtar vi dock efter sol och bad så vi skyndar oss att packa ihop och oss och checka ut. Ner till Kroatien tar knappt 2 timmar så vi vill bada redan innan vi checkar in i nästa boende!