Det ska vara enkelt att baka och laga mat. Här hittar du just de enkla, snabba men ändå fantastiskt goda alternativen i köket! Köksbestyren blandar jag med en kopp inredning, två koppar mode och litervis med familjelycka. Välkommen – hoppas du kommer att trivas :) Kontakt: [email protected]

Första dagen – Room with a view, Spanienresan del 1

benal_beach_terass_room_vwith_a_view_costa_del_sol_benalmadena

benal_beach_benalmadena_costa_del_sol_torremolinos_frulilja

Godmorgon!

Sitter här och drömmer mig tillbaka till Spanien denna söndagsmorgon. Trots att vi bara varit hemma i två dagar så känns det ändå redan så avlägset. Tänk så fort man ställer om och rättar sig efter här och nu… Bilder är bra, så härligt att drömma sig tillbaka och uppleva allt igen och bilder tog jag massor, över 600 stycken så minnas och drömma kommer vi verkligen att få göra 🙂 Jag tänkte visa er lite från vår första dag men var inte oroliga, några 600 bilder blir det inte 😉

Vi bodde i ett stort komplex bestående av både hotell och en lägenhetsuthyrning. Vi hade hyrt tre lägenheter. Mikael, barnen och jag bodde i en, mormor och ungdomarna i en medan farmor och farfar delade på en. Hotellet är gigantiskt och består av fyra block med vardera 12 våningar. Vi hamnade på vars en våning nr 9, 10 och 11. Vår lägenhet låg på våning 10 och hade en fantastisk utsikt åt två håll som ni ser på bilderna här ovan. Ena sidan vette åt havet och den andra ut mot bergen.

poolomradet_benal_beach_benalmadena_torremolinos_costa_del_sol

Tittade vi neråt så såg vi hela poolområdet. Här tillbringades en hel del tid under veckan. Jag kommer att visa er fler bilder just från poolområdet framöver då där fanns massor med roliga saker att hitta på och en viss liten tjej lärde sig att simma där. Men, det kommer framöver.

benal_beach_benalmadena_torremolinos_stor_terass

Till vår lägenhet hade vi två balkonger. En liten men även denna gigantiska terass. Här njöt vi av kvällsvärmen många kvällar men även morgonsolen då flera frukostar intogs här.

Vår resa ner startade tidigt. Planet lyfte från Kastrup redan klockan 6.00 och vi landade i Malaga 9.30 så vi hann med en hel del vår första dag. Efter att vi installerat oss i våra lägenheter så åkte vi och handlade för att fylla upp kylskåpen. Vi hade hyrt två bilar hela veckan, perfekt!

benalmadena_torremolinos_beach_costa_del_sol_spain

Efter handlingen blev det en runda ner till stranden och semesterns första dopp. Underbart klart medelhavsvatten 🙂 Lite kyligt innan man doppat sig men sen kunde man vara i hur länge som helst nästan. I vår familj älskar vi havet och tillbringar så mycket tid vi kan på stranden i Sverige när vädret tillåter så här nere var vi såklart på stranden varje dag.

Dagen vi reste ner var farfars födelsedag och detta ville vi fira. Vi valde att gå på en favoritrestaurang från förra årets resa och blev omhändertagna här. Vi sjöng ackompanjerade av en kär dragspelsmusiker och bjöds på vin till maten och även tårta efteråt.

la_brisas_benalmadena_costa_del_sol_spain_solkusten_spanien

Barnen fick vars en klubba av restaurangens ”inkastare” efter maten.

la_brisas_benalmadena_costa_del_sol

🙂

magisk_himmel_solnedgang_benalmadena_costa_del_sol_solkusten

Kvällen fortsatte med en promenad längs med stranden i magiskt ljus innan vi stupade i säng efter en lång dag som börjat redan klockan 2 på natten hemma i Sverige.

Ja, detta var vår första dag i Benalmadena, Torremolinos Spanien. Jag kommer att visa några fler bilder och berätta lite mer om vad vi upplevde over there men det blir i andra inlägg här framöver så ni inte tröttnar på alla semesterbilder.

Vad händer hos er idag då? Här börjar dagen med fotbollsmatch. Ludvig och Mikael åkte precis iväg och vaknar Molly i tid så ger vi oss av efter dem. Känner dock att hon ska få sova ut och vakna av sig själv. Hon är trött efter resan och igår blev det sent då vi var på kalas. Annars händer inget mer än att jag har lovat barnen att vi ska baka. Det är så kul att de har lika stor bakabstinens som jag har 🙂 Ludvig ville baka cupcakes och Molly pratade om kladdkaka. Vi får se vad det blir.

Ha nu en riktigt härlig söndag, det verkar bli en solig och fin sådan!