I en snabb och ständigt föränderlig modeindustri känner sig designare ofta med att göra mer: fler samlingar, fler samarbeten, fler sociala medier, mer buller. Stephanie Danan och Justin Kerns tillvägagångssätt för Co är ganska motsatt: långsamt, stadigt och ”tyst”, som Danan uttryckte det på ett nytt samtal. ”Vi är gömda i L.A.”, sa hon med ett skratt. ”Vi växer i takt som känns väldigt bekväma och gör det möjligt för oss att perfekta vad vi gör, och det har skapats riktigt lojala kunder eftersom det är grundat i verkligheten. Det är inte all höghet och tryck och det här och det. ”
Takeaway är att dessa kunder är superförlovade. Danan och Kern är glada att samla in sin feedback: När fans bad om mer av Cos enkla, förhöjda basics-puff-sleeved skjortor, bredbenbyxor, poplinblusar etc. -duoden skapade Co Essentials, en rad kärnstycken som kommer inte att försvinna efter en enda säsong och kan kopplas tillbaka till mode-framåt saker i sina huvudsamlingar. Deras kunders nästa önskemål var för lyxiga, vardagliga tillbehör för att slutföra utseendet. ”Våra kvinnor kom till oss och sa,” Vad vi hittar i dina kläder, det rena fodrade tillvägagångssättet, praktiken och den riktigt starka prispunkten, vi kan inte hitta i tillbehör, ”sa Danan. ”Vi ville skapa en rad tillbehör som uppfyllde samma värden som vår klara.”
De började med handväskor, en utvecklingsprocess som började för nästan två år sedan. De första stilarna debuterade på Co: s webbplats (tyst!) Tidigare i veckan: ett kortfattat urval av hinkpåsar, smala totes och cross-bodies, allt i lyxigt italienskt läder eller duk. Med minimal guldhårdvara och snygga linjer är de enkla och mångsidiga men saknar karaktär: En del påsar finns i blankt, krok-präglat choklad eller svart läder, och det finns en standout elfenbenshink med subtil matelassé quiltning. Till skillnad från de snygga, hårda kanterna vi ser på andra ställen på marknaden, har dessa en mjukhet, låter sig vara slungad över din axel eller försiktigt krossad under din arm.
”Vi tänker alltid på design och användbarhet, och ger lika stor vikt åt varje”, säger Danan. ”Jag tycker att när saker är för praktiska, har de inte alltid den estetik vi letar efter, men när saker är för estetiskt drivna är det nästan irrationellt för verkligheten hos en kvinnas liv. I alla våra väskor vill vi få dig att känna att de har båda. ”Hon tillade att de har minskat sina marginaler på påsarna för att uppnå en konkurrenskraftig prispunkt: Mindre stilar börjar runt 750 dollar, med de större påsarna som kommer in på $ 1,450.
”Det är fortfarande mycket pengar för de flesta, så jag är alltid en att säga, hur kan vi få det att känna att du verkligen får pengarna till dig? I mitt sinne är lyx inte ett klädesplagg eller ett tillbehör-lyx är en sinnesstämning och hur du lever ditt liv. Det är en filosofi. Hur kan vi komma till en plats där vi köper något och känner att vi betalat natten pengar för det, och att det är ett varumärke vi vill återvända till, eftersom vi mår bra om vad vi betalat för? ”Det är hemskt att köpa något och gå hem och känna sig dåligt om det. Jag tror att det finns många kvinnor där ute som lever realistiska liv, som är mycket i linje med det. De är vem jag vill prata med. ”
Det hjälper att Danan är så mycket den kvinnan också; Att förstå vad som saknas i sin egen garderob förstår hon vad de vill och behöver också. Hennes egen upptagna reseplan informerade sin andra samling påsar, som framgår av Cos nya Resort 2020-kollektion (landning i butiker i november). Den XL-zebra-stripade totot är hennes idé om den perfekta flygplatsväskan: ”Jag befann mig att resa mycket i fjol och ville ha en väska som jag kunde kasta in datorn, men också min plånbok och allt annat. Jag gillar att resa ljus, och jag ville kunna gå från flygplatsen till ett möte utan att behöva ändra det, ”förklarade hon. November kommer också att se Cos debutsko samling, som kommer att säljas uteslutande på Net-a-Porter. Fram till dess, handla nuvarande sortiment av påsar på Barneys och på Cos hemsida här.